تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال خروج هزاران پزشک اروپایی از انگلیس به دلیل نگرانی از برگزیت

بررسی صورت گرفته از سوی انجمن پزشکی انگلیس که روز پنجشنبه نتایج آن منتشر شد، نشانگر آن است که هزاران تن از پزشکانی که در کشورهای اروپایی تحصیل ‌کرده‌اند به دلیل نگرانی از آثار منفی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به فکر خروج از این کشور افتاده‌اند.

به گزارش ایرنا، براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط انجمن پزشکی انگلیس، شمار قابل‌توجهی از پزشکانی که در کشورهای اروپایی تحصیل‌کرده‌اند و هم ‌اینک در انگلیس مشغول کار هستند گفته‌اند که به دلیل اینکه احساس می‌کنند پس از همه‌پرسی برگزیت کمتر به آنها احترام گذاشته می‌شود، ممکن است این کشور را ترک کنند.

براساس نتایج نظرسنجی یاد شده، از هر چهار پزشکی که مدرک خود را از کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا گرفته‌اند، دو نفرشان گفته‌اند که مساله خروج از انگلیس را مدنظر قرار داده‌اند.

نتایج نظرسنجی یاد شده، نشان می‌دهد 42 درصد از پزشکان منطقه اقتصادی اروپا که در انگلیس کار می‌کنند به ترک این کشور می‌اندیشند، 23 درصد از آنها هم در تردید به سر می‌برند.
براساس نتایج این نظرسنجی، تنها 26 درصد از این پزشکان گفته‌اند که قصد خروج از انگلیس ندارند.

یک هزار و 193 پزشک از منطقه اقتصادی اروپا که در انگلیس مشغول به کار هستند در این نظرسنجی که انجمن پزشکی انگلیس آن را انجام داده است، شرکت داشته‌اند.

در همین حال به نوشته روزنامه گاردین در روز پنجشنبه، نتایج این بررسی زنگ خطر را در مورد بروز یک ' فاجعه ' در خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس ) که هم‌اینک به دلیل کمبود کادر پزشکی مواجه با بحران هست، به صدا درآورده است .

این روزنامه افزود: در حال حاضر شمار زیادی از کادر پزشکی 'خدمات بهداشت ملی انگلیس ' از اتباع اروپایی و غیراروپایی هستند که خروج آنها از این کشور می‌تواند سیستم یاد شده را کاملا فلج کند.

در همین حال به گزارش نشریه 'ایندیپندنت'، دکتر مارک پورتر، رئیس انجمن پزشکی انگلیس در همین ارتباط گفت: بسیاری از پزشکان تحصیل کرده در اتحادیه اروپا که در انگلیس مشغول به کار هستند، احساس می کنند از حضور آنها در این کشور استقبال نمی‌شود و درباره اینکه آیا پس از برگزیت آنها و خانواده‌هایشان حق زندگی و کار کردن در انگلیس را خواهند داشت، اطمینان ندارند.
به نوشته ایندیپندنت، وی هشدار داد مهاجرت این پزشکان برای سرویس خدمات بهداشت ملی انگلیس به‌منزله فاجعه خواهد بود.

وی با بیان این‌که بسیاری از این افراد سال‌های طولانی به بخش سلامت انگلیس خدمت کرده‌اند، گفت اینکه تعداد زیادی از آنها به ترک کشور می‌اندیشند، بسیار نگران‌کننده است.

ایندیپندنت عنوان کرد: پزشکان اروپایی به انجمن پزشکی انگلیس گفته اند به دنبال برگزاری همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که در 23 ژوئن 2016 میلادی برگزار شد، برای کار کردن در این کشور احساس تعهد کمتری دارند ضمن اینکه معتقدند از زمان برگزاری این همه‌پرسی، دولت انگلیس احترام کمتری برای آنان قائل است.

دکتر 'پورتر' از 'ترزا می'، نخست‌وزیر محافظه کار انگلیس خواسته است با اطمینان دادن به متخصصان بخش درمان که از اتحادیه اروپا هستند، درباره آینده کاری‌شان در انگلیس، ثبات بلندمدتی در این بخش ایجاد کند.

براساس آمار نهاد نظارتی شورای عمومی پزشکی انگلیس؛ در حال حاضر مجوز فعالیت 280 هزار و 932 پزشک در این کشور به ثبت رسیده‌ که از این‌ها، 177 هزار و 912 نفر ( 63 درصد) در انگلیس آموزش‌دیده‌اند، 30 هزار و 733 نفر ( 11 درصد ) مدرکشان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا گرفته‌اند و 72 هزار و 287 هزار نفرشان هم از دیگر کشورهای جهان هستند.

59 هزار و 796 نفر از کارکنان خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس ) از اتحادیه اروپا هستند که 10 هزار و 267 نفر آنها پزشک‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال خروج هزاران پزشک اروپایی از انگلیس به دلیل نگرانی از برگزیت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..