تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرداخت ماهیانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به طرف‌های قرارداد تامین‌ اجتماعی

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: ماهیانه بیش از 10 هزار میلیارد ریال به طرف های قرارداد این سازمان پرداخت می شود که این رقم قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت سه هزار و 800 میلیارد ریال بود.

محمد علی همتی روز پنجشنبه در همایش 'بیمه های پایه و قراردادها' در مشهد افزود: هزینه های درمان بر اساس قانون مشخص شده است و نمی توان فراتر از قانون عمل کرد اما در سه سال گذشته سازمان تامین اجتماعی هر سال فراتر از تعهدات خود هزینه کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: این سازمان در سال 1393 و سال اول اجرای طرح تحول نظام سلامت چهار هزار میلیارد ریال و در سال گذشته 14 هزار میلیارد ریال بیشتر از تعهدات خود هزینه کرده و امسال نیز پیش بینی می شود 30 هزار میلیارد ریال فراتر از تعهدات خود هزینه کند.

وی گفت: طرح تحول نظام سلامت شرایط پرداختها را برای این سازمان بسیار دشوار کرده و قانون نیز به این سازمان اجازه هزینه بیشتر را نمی دهد و منابعی نیز برای پرداخت بیشتر وجود ندارد لذا در چنین شرایطی باید منابع محدود را در مسیر درست هزینه کرد.

همتی افزود: منابع نظام سلامت، بسیار محدود است و طی چند سال اخیر که طرح تحول نظام سلامت به اجرا درآمد، هزینه های درمان در سازمان تامین اجتماعی بسیار فراتر از ارزیابی های اول شد.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح یکی از بندهای قرارداد سازمان های بیمه گر اظهار کرد: وزارت رفاه و دبیرخانه شورای عالی بیمه به عنوان هماهنگ کننده سازمان های بیمه گر قرار است متن قراردادها را در شورای عالی مطرح و مورد بررسی قرار دهند که قرارداد جدید با رفع اشکالات آن به زودی ابلاغ می شود.

وی گفت: خرید راهبردی به عنوان اصل خدشه ناپذیر سازمان تامین اجتماعی و سازمان های بیمه گر است.

*برخی بندهای قرارداد سازمان های بیمه گر به ضرر جامعه پزشکی است

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد نیز در این همایش گفت: 6 بند از قرارداد سازمان های بیمه گر دچار اشکالاتی است که به ضرر جامعه پزشکی به ویژه پزشکان می باشد.

مصطفی مهرابی افزود: مبلغ قرارداد، تعهدات سازمان بیمه گر، بند مربوط به تخلف از مفاد قرارداد و اعتبارات از بندهایی است که نیاز به اصلاح دارد.

وی اظهار کرد: تنها صنفی که تعرفه و قیمتها در آن یکسان است، حوزه سلامت می باشد زیرا در این حوزه هیچ کس نمی تواند به بهانه ارائه خدمات با کیفیت بهتر، حق الزحمه بیشتر دریافت کند و حقوق نجومی در نظام پزشکی تعریفی ندارد.

وی گفت: اعتبار جامعه پزشکی سرمایه ملی و مردمی و سرمایه حوزه سلامت است و کسانی که به اعتماد جامعه پزشکی خدشه وارد می کنند به مردم لطمه می زنند.

مهرابی با اشاره به قصور در حوزه پزشکی افزود: برای اصلاح جامعه پزشکی، بیمه ها نیز باید کارشناس داشته باشند تا کار کارشناسی در این زمینه انجام شود.

علی بیرجندی دبیر همایش مزبور نیز گفت: نحوه رسیدگی به اختلافات در قرارداد سازمان های بیمه گر، انحراف جدی از عرف قراردادها، در تضاد با قرارداد مصوب پنجاهمین دوره شورای عالی نظام پزشکی و یک عقب گرد جدی در نحوه رسیدگی به اختلافات می باشد.

همایش یک روزه 'بیمه های پایه و قراردادها' به منظور بررسی قرارداد سازمان های بیمه گر، رویکردها و چالش های حقوق طرفین قرارداد برگزار شده است.

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرداخت ماهیانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به طرف‌های قرارداد تامین‌ اجتماعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..