تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مستند "سایه رحمت" در استان ه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، به نقل از روابط عمومی کانون‌های مساجد هرمزگان، حجت‌الاسلام احمد پهلوانی اظهار داشت: مستند تلویزیونی «سایه رحمت» در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری که در هفته جهانی مساجد در جمع ائمه جماعات بر ثبت و ضبط سرگذشت مساجد تاکید داشتند به همت دبیرخانه هرمزگان و شبکه سراسری قرآن سیما تولید می‌شود.

وی بیان‌ داشت: در این مستند 10 قسمتی 25 دقیق ای، فعالیت‌های متنوع 10 مسجد شهری و روستایی استان هرمزگان شامل گزارشی از پیشینه و تاریخ احداث مسجد، بررسی وضعیت نماز جماعت، فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان، فعالیت‌های اردویی، فرهنگی، هنری، علمی، مشاوره‌ای، کتابخانه‌ای، خانواده، بانوان، نشست‌های معرفتی، مناسبت‌های ملی مذهبی، معرفی نخبگان کانون، فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و معرفی شهدای مسجد به تصویر کشیده می‌شود.

پهلوانی با بیان اینکه این مستند 250 دقیقه ای از روز جمعه ششم اسفندماه سال جاری از کانون فرهنگی هنری آل طاها روستای بوچیر شهرستان پارسیان در غرب استان هرمزگان کلید می‌خورد، عنوان‌کرد: سپس گروه فیلمبرداری و ضبط این مستند با حضور در شهرستان‌های بندرلنگه، بندرعباس، میناب، سیریک و رودان، روند تولید این فیلم را اقدامات مساجد شاخص شهری و روستایی این شهرستان ها دنبال می‌کنند

وی محوریت این مستند را معرفی و تبیین نقش امام جماعت و کانون فرهنگی هنری در پویایی مسجد برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این مستند بتواند تعامل سازنده بین ارکان مسجد را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد.
  
افزایش ظرفیت پذیرش بزرگترین منطقه گردش پذیر هرمزگان

بهرام پوراشرف تعداد مدارس تحت پوشش ستاد اسکان شهرستان قشم را 61 مدرسه عنوان‌کرد و اظهار داشت: در نوروز 96 تعداد 360کلاس درس مهیای اسکان میهمانان فرهنگیان سراسر کشور می شود.

وی با بیان اینکه 340 کلاس در عید نوروز سال قبل تحت پوشش ستاد اسکان بود خاطرنشان ساخت: با توجه به استقبال مردم از سفر به این جزیره زیبا، 20 کلاس درس در دو مدرسه و همچنین مرکز آموزشی-رفاهی دکتر حسابی با 80 تخت که جمعاً 200 نفر روز است، به ظرفیت پذیرش ستاد اسکان فرهنگیان قشم افزوده شده است.

پوراشرف اضافه کرد: با فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم، 20 کلاس درس با ظرفیت 123نفر روز پذیرش فرهنگیان را به صورت اینترنتی در ایام تعطیلات نوروزی انجام می دهد.

مدیر آموزش وپرورش قشم تصریح کرد: در عید نوروز 95 بیش از 117 هزار نفرروز در ستاد اسکان فرهنگیان این جزیره پذیرش شدند که بزرگترین منطقه از لحاظ پذیرش میهمانان فرهنگی در استان هرمزگان است.

این مسئول عوامل اجرایی ستاد اسکان را 23 نفر اعلام کرد  و ادامه داد: 70 نیروی خدماتی در مدارس و مراکز آموزشی-رفاهی فرهنگیان نیز در امر خدمات رسانی مطلوب به میهمانان مشغول می‌شوند.

پوراشرف یادآور شد: استان‌های خراسان رضوی، کرمان، فارس و خراسان جنوبی بیشترین میهمانان نوروزی پذیرش شده را در ستاد اسکان این جزیره را به خود اختصاص دادند.

انتشار سومین شماره دوهفته نامه «درگال سرخور» در هرمزگان

مصطفی کریمی زاده اظهار داشت: این دو هفته نامه با هدف توسعه فرهنگی شهرستان و انعکاس فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و بررسی فرصت‌ها و چالش‌­ها و ترسیم چشم انداز شهرستان در حوزه‌های مختلف منتشر می‌شود.

وی بیان‌ داشت: در جهان امروزه وسایل ارتباط جمعی، روزنامه، رادیو، تلویزیون، سینما و مطبوعات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی در راه فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را به عهده گرفته اند به طوری که بسیاری از دانشمندان و بزرگان، عصر کنون را عصر ارتباطات نامیده‌اند.

رئیس اداره ارشاد سیریک افزود: با افزایش جمعیت ، تمرکز گروه‌های وسیع  انسانی در شهرهای بزرگ، تحول نظام‌های سیاسی، اجتماعی، دگرگونی مبانی فرهنگ، ترک سنت‌های قدیمی و مخصوصا" بیداری وجدان اجتماعی همه از جمله عواملی هستند که روز به روز نیاز انسان را به آگاهی از تمام حوادث و وقایع جاری محیط زندگی بیشتر می‌کند و به همین جهت آگاهی اجتماعی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های زمان معاصر بشمار می‌رود که رسانه از جمله دو هفته نامه‌ها این مسئولیت اجتماعی را به دوش خود می‌کشند.

وی گفت:  نشریه «درگال سرخور» تنها نشریه  دارای فعالیت قانونی در این شهرستان است که در آبان‌ماه سال 95 مجوز لازم را از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و هم اکنون در حال فعالیت است و امیدواریم با حمایت و مشارکت  مردم و مسئولین شهرستان شماره‌های بعدی آن به صورت منظم چاپ و در اختیار شهروندان عزیز قرار گیرد.

"گزیر" روستای دوستدار کتاب کشور معرفی شد

گزیر» یکی از روستاهای بندرلنگه در غرب استان هرمزگان در سومین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران به عنوان روستای دوستدار کتاب کشور معرفی شد.

 «گِزیر» روستای بزرگی از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران در 20 کیلومتری شمال شهر بندری کنگ واقع شده‌است و از شمال به شوره زار مهرکان، از جنوب کنگ، از مغرب باورد، واز سمت مشرق به برکه سفلین محدود می شود.

662 خانوار با جمعیت سه هزار و 729 نفر در گزیر سکونت دارند که به زبان فارسی به لهجه محلی سخن می گویند. شغل اکثر اهالی کشاورزی است و در عین حال عده ای از آنان پیله وری، دریا نوردی، بازرگانی می کنند و برخی نیز کارمند، معلم و حتی از اساتید دانشگاه هستند.

گزیر دارای 9مسجد، شش مدرسه، بیمارستان و آب‌انبار (برکه) است. «مدرسه رستگار» نخستین مدرسه‌ای بود که در سال 1342 در این روستا احداث شد و امروز روستای گزیر دارای شش مدرسه از مقطع ابتدائی تا دبیرستان و یک مدرسه دینی و تعدادی مکتبخانه ‌است.

کتابخانه عمومی مشارکتی  راسخ» گزیر یکی از موثرترین مراکز فرهنگی این روستاست که از سال 1389 آغاز به کار کرد.

این کتابخانه دارای 7 هزار و 700 جلد کتاب توانسته است یکهزار و 550 نفر از اهالی را به عضویت خود درآورد و همچنین با اجرای برنامه های متنوع در سال 1393 جزء بهترین کتابخانه های استان هرمزگان و برترین کتابخانه فرهنگی در کشور انتخاب شد.

در این کتابخانه دوره‌های آموزشی ازجمله کلاس‌های زبان انگلیسی، کامپیوتر، کلاس‌های تقویتی کنکور، آزمون آزمایشی کنکور، نقاشی، خیاطی و ... برگزار می‌شود.

امسال نیز روستای گزیر سومین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران توانست در بین 10 روستای دوستدار کتاب کشور قرار بگیرد و افتخاری دیگر را برای استان هرمزگان رقم بزند.

فیلم بلند ویدئویی «مفرد» در یک قدمی ایستگاه پایانی قرار گرفت

فیلم بلند ویدئویی «مفرد» به کارگردانی کیانوش بحرینی از هنرمندان جویای نام هرمزگانی که از آغازین روزهای سال 94 کلید خورده بود، در نهایت و پس از کش و قوس های فراوان، به یک قدمی ایستگاه پایانی نزدیک شد.

اجتماعی اکشن از موضوعات این فیلم است که سکانس‌های آن در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، بندرکنگ و روستای تاریخی فرهنگی «گزیر» با بازیگری هنرمندان جوان استان هرمزگان تولید شده است.

معضل قاچاق به ویژه قاچاق کالا و اثرات مخرب آن بر اقتصاد، تولید ملی و اشتغال از جمله محورهایی است که در فیلم «مفرد» 90 دقیقه ای که همه عوامل آن از هنرمندان متولد دهه 70 هستند، به آن پرداخته شده است.

این فیلم بلند ویدئویی با همکاری سازمان هنری و رسانه ای اوج تولید شده است و زنده یاد فرج الله سلحشور نیز در زمینه های فیلمنامه نویسی و کارگردانی به گروه سازنده این فیلم مشورت می‌داد.

بازارچه کار و فن آوری سرآغازی بر خودکفایی دانش‌آموزان در آینده است

حسین اسماعیلی در بازدید از بازارچه کار و فن آوری اظهارداشت: برپایی بازارچه کار و فن آوری یک حرکت خوب و ارزشمندی است که می تواند ضمن ایجاد انگیزه در دانش آموزان آنان را برای خودکفایی در زندگی آینده مهیا  نماید.

وی بیان‌داشت: شهرستان حاجی آباد به دلیل همجواری با استان‌های فارس و کرمان از تنوع صنایع دستی و همچنین غذاهای بومی متنوعی برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش  حاجی آباد افزود: برپایی این بازارچه می‌تواند نقش موثری درآشنایی بیشترمردم  با صنایع دستی و غذاهای سالم بومی این شهرستان داشته باشد.

اسماعیلی، حضور حداکثری دانش آموزان  را در این بازارچه ستودنی عنوان‌کرد و بیان‌داشت: وجود غرفه‌های متنوع صنایع دستی و همچنین تنوع غذاهای بومی وجه تمایز این بازارچه با سایر نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های مواد غذایی در سایر مدارس است.

در این نمایشگاه تعداد 190 نفر از دانش آموزان صنایع دستی خود را شامل: چرم دوزی، نمددوزی،قاب‌سازی، عروسک‌سازی، ساخت بدلیجات،گلسازی و مواد غذایی شامل انواع مربا و ترشیجات محلی، شیرینی‌های خانگی و غذاهای سنتی را در 32 غرفه به معرض دید و فروش بازدیدکنندگان قرار دادند.

تحقق اهداف آموزشی نیازمند همکاری همه ظرفیت‌ها است

ایرج بیت‌اللهی  در جمع مدیران منطقه فین  اظهارداشت: برای تحقق اهداف تعیین شده در بحث پوشش فراگیر تحصیلی ، با محوریت عدالت آموزشی همه ظرفیت‌ها باید پای کار بیاید و مسوولان در شهرستان ها و مناطق تنها به امکانات و منابع آموزش و پرورش اکتفا نکنند.

وی بیان‌داشت: برای اینکه بتوانیم نتایج کارآمدی نظام آموزشی را در همه ابعاد توسعه داشته باشیم باید به دوره ابتدایی توجه ویژه‌ای کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان تاکیدکرد: برای دستیبابی به اهداف متعالی دوره ابتدایی با تکیه برخرد جمعی، از نظرات کارشناسان زبده و متخصصان امر تعلیم و تربیت استفاده  می‌کنیم که امیدواریم بتوانیم در دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین به عنوان یک الگوی موفق گام های موثری را برداریم .

بیت‌اللهی اضافه‌کرد: برنامه‌ریزی مبتنی بر پژوهش، توسعه یادگیری الکترونیک و استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین که جز طرح‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش قرار دارند با رویکرد علمی، عملی و هدفمند در حال اجرا هستند که امیدواریم با تجربه کارشناسان و معلمان متعهد بتوانیم شاخص های آموزشی را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مستند "سایه رحمت" در استان ه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..