تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در فوتسال بانوان از رومانی کمک می‌گیریم

کد خبر: ۴۸۵۸۵۲

۵۱۴  بازدید

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون رومانی و رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از امضای تفاهمنامه در جمع خبرنگاران صحبت کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال رومانی درباره دلایل موفقیت فوتبال رومانی در این سالها گفت: از سال 1989 سیستم جدیدی را اجرا کردیم تا بتوانیم به جمع قدرت‌های اروپا برگردیم. در حقیقت مشکلات را ریشه‌یابی کردیم تا فاصله بین کشورهای شرق و غرب اروپا را کم کنیم. اگر این برنامه‌ریزیها انجام نمی‌شد، این فاصله که در حال حاضر وجود دارد خیلی بیشتر بود.

وی ادامه داد: تحول فوتبال ما از 20- 25 سال پیش شروع شد. همه از موفقیت تیم استوا بخارست اطلاع داریم که در سال 1986 قهرمان اروپا شد. الان خیلی سخت است که بخواهیم پیش‌بینی کنیم که یک تیم از شرق اروپا تا 10 سال آینده قهرمان اروپا شود. دلایل موفقیت‌های غرب اروپا را باید ریشه‌یابی کنیم و ببینیم چه کاری باید انجام دهیم تا به آنها برسیم؛ هم از نظر سطح فنی و هم سطح زیرساخت‌ها.

رضوان بورلانئو تصریح کرد: فوتبال امروز تبدیل به صنعتی پیچیده شده است که موفقیت یا عدم موفقیت آن به عوامل زیادی از جمله دولت‌ها، اسپانسرینگ، مردم، بخش خصوصی، پخش تلویزیونی و... بستگی دارد. در بخش دولتی توافقی با دولت انجام دادیم تا در سال 2020 میزبان 4 بازی از جام ملتهای اروپا باشیم که نیازمند سرمایه‌گذاری دولت در تمام زمینه‌ها برای انجام این میزبانی است.

رئیس فدراسیون فوتبال رومانی افزود: البته دیدگاه جدیدی هم وجود دارد به نام دیپلماسی ورزشی که کشور ما تأکید زیادی روی آن دارد؛ این دیدگاه می‌تواند یکی از موضوعات مهم نه تنها بین فدراسیونها بلکه بین دو کشور باشد و می‌توانیم در قالب این همکاری از سرمایه‌گذاری این دو کشور نیز استفاده کنیم.

وی درباره حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال در رومانی گفت: شاید در رومانی نتوان خیلی راحت در این باره صحبت کرد. حق پخش تلویزیونی بازیهای ملی را به صورت متمرکز بهره‌برداری می‌کنیم. این گام را چند سال قبل برداشتیم که کمک زیادی به ما در کسب درآمد کرد. حق پخش در لیگ برتر رومانی حدود 30 میلیون یورو است. از دید فدراسریون فوتبال وقتی درباره درآمدزایی صحبت می‌کنیم یعنی می‌خواهیم همان پول را برای توسعه فوتبال که همه از آن لذت می‌برند، به فوتبال برگردانیم.

بورلانئو تصریح کرد: شما در حال حاضر اولین تیم آسیا هستید اما نگاه کنید که آیا در 20 سال آینده هم با همین شرایط این جایگاه را خواهید داشت یا نه. این استراتژی بدون حمایت دولت و بخش خصوصی محقق نخواهد شد. چند سال قبل هم ما با همین چالش روبه‌رو بودیم اما بعد از تغییر استراتژی‌های دولت در فوتبال، هم دولت و هم بخش خصوصی به ما کمک می‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال رومانی افزود: باید توانایی و قابلیت پیش‌بینی آینده در فوتبال را داشته باشیم. البته بدون وجود حق پخش و حمایت دولت و بخش خصوصی این توسعه ارزش نخواهد داشت. در نگاه فوتبال، نگاه ما تنها به 11 بازیکن داخل زمین نیست بلکه عوامل پشت صحنه موفقیت‌ها نیز اهمیت دارند. فکر می‌کنم ایران و رومانی با چالش مواجهی ایجاد هستند. رومانی در مقایسه با فوتبال آلمان که می‌خواهد خودش را به آن سطح برساند و ایران در مقایسه با چین.

تاج درباره این تفاهمنامه گفت: در فوتبال ساحلی و فوتسال ما قابلیت‌هایی داریم که می‌توانیم به آنها کمک کنیم. اما در بخش بانوان آنها خیلی از ما جلوتر هستند که می‌توانند به ما کمک کنند. باید این تفاهمنامه را در دو بخش اصلی فوتبال بانوان و فوتسال دانست اما به سایر بخش‌ها هم آن را تعمیم دادیم و شاهد همکاری تیم‌های باشگاهی هم خواهیم بود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره دیدار دوستانه با رومانی گفت: شاید نتوان در آینده نزدیک این بازی را برنامه‌ریزی کرد اما در ماه‌های آینده می‌توان در این باره صحبت کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در فوتسال بانوان از رومانی کمک می‌گیریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..