تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علامه طباطبایی گام‌های مؤثری در حوزه جنسیت و مفاهیم خانواده برداشتند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا زیبایی‌نژاد در همایش جنسیت و خانواده که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز مدیریت خواهران برگزار شد، با بررسی دوران حیات علامه طباطبایی(ره) اظهار داشت: علامه طباطبایی(ره) مهم‌ترین اندیشمند قرن بیستم است که  در دوران زندگی خویش، 3 پدیده اجتماعی و سیاسی جهان ازجمله مشروطه در ایران، جنگ جهانی اول و دوم را شاهد بوده است درحالی‌که هر 3  جریان نقطه عطف تاریخ ایران و جهان بوده است.

 رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده وقوع حوادث تأثیرگذار را یکی از عوامل رشد فکری علامه طباطبایی دانست و افزود: همچنین نهضت‌های جدید و جریان کمونیست و الحاد، روشنفکری با فضای غرب، نقد سنت و مباحث قرانی در زمان این عالم فرزانه رخ داد.

وی بابیان تأثیرگذاری این جریان‌ها بر افکار و دیدگاه‌های آحاد مردم خاطرنشان کرد: این وقایع تاریخی  مسائلی را برای کشور ما پدید آورد که نیازمند پاسخگویی بود، از این‌رو علامه طباطبایی(ره) احساس مسئولیت کرده و وارد عرصه علم و فلسفه شد و مباحث بسیاری در حوزه‌های مختلف برای طلبه‌ها ارائه داد.

زیبایی‌نژاد بابیان این‌که علامه طباطبایی محصول علما و اندیشمندان زمان خویش بوده عنوان کرد: وی از محضر استادهای برجسته‌ای ازجمله قاضی ،نائینی و اصفهانی بهره برده و توانسته با استفاده از ظرفیت‌های علمی خویش در حوزه‌های مختلف کتاب‌های بسیاری را ازجمله تفسیر المیزان، مباحث جنسیتی و نظریه‌پردازی در حوزه زنان و خانواده  تألیف کند.

وی  تفسیر المیزان را نخستین تفسیر قرآن به قرآن معرفی کرد و افزود: علامه طباطبایی در حوزه جنسیت نیز قدم‌های مؤثری برداشته و چارچوبی برای فهم زنان و مسائل خانواده ارائه کرده‌ که راهگشای مسائل و مبانی این حوزه مطالعاتی است و ما باید از آن بهره کامل ببریم.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده با اشاره به نسلی که علامه طباطبایی تربیت‌کرده‌ گفت: علامه طباطبایی نه‌تنها خود فرزند زمان خویش بوده بلکه شاگردانی خوش‌فکر و اجتماعی و آماده به پاسخگویی به دغدغه‌های نسل جوان تربیت‌کرده که ازجمله می‌توان به علامه مطهری و آیت‌الله مکارم شیرازی اشاره کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علامه طباطبایی گام‌های مؤثری در حوزه جنسیت و مفاهیم خانواده برداشتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..