تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراسم نکوداشت آیت الله یکتایی در زنجان برگزار شد/توجه دولت به مسائل ارزشمند دینی

ساعت: 14:42 منتشر شده در مورخ: 1395/12/05 شناسه خبر: 1046913

با حضور مسئولان و طلاب حوزه های علمیه و شاگردان، مراسم نکوداشت آیت الله یکتایی در محل فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; در چند سال اخیر مراسم نکوداشت اساتید و علمای حوزه های علمیه استان زنجان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار می شود که طی سه سال گذشته مراسم نکوداشت آیت الله سلیمی، مرحوم آیت ‌الله شیخ محمدتقی خاتمی و آیت ‌الله شیخ ابراهیم محمدی‌اصل  به منظور معرفی این اساتید برجسته استان زنجان برگزار شده است.

امسال نیز در چهارمین سال برگزاری این مراسم، مراسم نکوداشت آیت الله یکتایی در زنجان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم نکوداشت آیت الله یکتایی اظهار داشت: دولت یازدهم در پرداختن به مسائل ارزشمند دینی توجه شایانی داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف بسیار مهم دولت پرداختن به مسائل ارزشمند دینی و قرآنی است، گفت: در این راستا برنامه های مختلفی در استان زنجان برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم نکوداشت برای طلاب حوزه های علمیه از برنامه های این اداره کل است، تصریح کرد: در چند سال گذشته این برنامه با همکاری حوزه علمیه استان برگزار شده است.

وی بر ضرورت تجلیل و تکریم از بزرگان استان تاکید کرد و گفت: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی لازم را دارد.
 

*زندگینامه آیت الله یکتایی

گفتنی است، آیت الله یکتایی در سال 1302  هجری – شمسی  در روستای کرین شهرستان خلخال دیده به جهان گشود و از دوران جوانی تاکنون ساکن زنجان و در حوزه علمیه زنجان فعالیت داشتند.

این عالم مجاهد، عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری و نماینده اسبق امام خمینی و مقام معظم رهبری در شهرستان خلخال و موسس  حوزه علمییه دینیه جعفریه این شهر بود.

آیت الله هیبت الله یکتایی از علمای شمال غرب کشور  و از اساتید برجسته حوزه و از شاگردان مخلص  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سن 93 سالگی در زنجان دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم زاهد و مبارز نستوه از محضر آیات عظام و علمای اعلام بخصوص کوه کمری(ره)، بروجردی(ره)، مرعشی نجفی(ره)، گلپایگانی(ره)، علامه طباطبایی(ره) و امام خمینی ره  درطول 93 سال عمر خود بهره مند بوده اند.

وی در پرهیزکاری واحتیاط از شبهات(حتی از صرف وجوه شرعیه) وبی اعتنایی به دنیا و اشتغال به عبادات وادعیه و قرآن شهره  بود و با زندگی ساده و محقر پیوسته در تبیین معارف اسلام و مذهب اهل بیت عصمت (ع) و ترویج احکام شریعت و تبلیغ علیه حکام جور و انحرافات نظام ستمشاهی همت می کرد.

آیت الله یکتایی طلاب و شاگردان فراوانی را در مکتب اهل بیت (ع) به ویژه در استان های  قم، زنجان، آذربایجان شرقی و اردبیل تربیت کرده است.

آیت الله یکتایی در دوران انقلاب اسلامی همواره با افشاگری هایش رژیم ستمشاهی را به ستوه در آورده بود و پس از انقلاب اسلامی در دفاع مقدس هم نقش عمده ای در بسیج نیروها برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشت و همواره روشنگر و تبیینگر مردم در صحنه های حساس  در دفاع از آرمان نظام اسلامی و  ولایت فقیه بود. 

ایشان به حق یکی از سربازان مخلص حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه بود و در پرهیزکاری و احتیاط از شبهات(حتی از صرف وجوه شرعیه) و بی اعتنایی به دنیا و اشتغال به عبادات وادعیه و قرآن کم نظیر بود.

آیت الله یکتایی با زندگی ساده و محقر پیوسته در تبیین معارف اسلام و مذهب اهل بیت عصمت(ع) و ترویج احکام شریعت و تبلیغ برعلیه حکام جور و انحرافات نظام منحوس سلطنتی زمان خود به نحو احسن انجام وظیفه کرده ودر تعلیم وتربیت مومنین قولا وعملا فعالیت می کرد.

آیت الله یکتایی در سن 93 سالگی به علت بیماری در زنجان دار فانی را وداع گفته بود و به وصیت ایشان پیکر وی در حوزه علمیه جعفریه که موسس آن است به خاک سپرده شد. انتهای پیام/

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراسم نکوداشت آیت الله یکتایی در زنجان برگزار شد/توجه دولت به مسائل ارزشمند دینی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..