تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اضافه شدن ۷۵ هزار ظرفیت خوابگاه در برنامه ششم توسعه/ نیاز جدی دولت و خیرین در بحث خوابگاهی

اضافه شدن ۷۵ هزار خوابگاه در برنامه ششم توسعه/ نیاز جدی دولت و خیرین در بحث خوابگاهی

وی ادامه داد:بسیاری از دانشگاه‌های شناخته شده در دنیا با نیات خیر خیرین ساخته شده است.

 

رییس امور دانشجویان وزارت علوم افزود: امروزه بسیاری از دانشگاه‌های دنیا هزینه‌هایشان با استفاده از طریق وقف در آموزش عالی تامین می‌شود.

صدیقی بیان کرد: ما حدود 255 هزار ظرفیت خوابگاه مجردی در کل کشور داریم که از این مجموع حدود 220 هزار این خوابگاه ها، خوابگاه‌های ملکی و اجاره‌ایی دانشجوها است.

وی تصریح کرد: حدود سی هزار خوابگاه‌ها خودگردان و یا بخش خصوصی داریم که مشغول به کار هستند.

رییس امور دانشجویان وزارت علوم گفت: متاسفانه اقدامات نه چندان صحیح در برنامه پنجم توسعه صورت گرفته که ساخت خوابگاه‌ها را در منابع دولتی متوقف کرد.

صدیقی تصریح کرد: ما در سطح شهر و یا کشور دانشگاه‌های بزرگی داریم که این دانشگاه‌ها از نظر خوابگاهی بسیار فرسوده و در خور دانشجویان ما نیست.

وی اضافه کرد:درنظر داریم در آمایش برنامه ششم توسعه 75 هزار ظرفیت خوابگاه اضافه کنیم که نیاز جدی به کمک دولت و خیرین در این بخش داریم که مشکل آموزش عالی را رفع کنند.

صدیقی گفت: ما در خصوص خوابگاه‌های موجود از یک تا پنج رتبه‌بندی‌هایی در سال گذشته انجام دادیم و رتبه پنج مربوط به بدترین خوابگاه‌های ما بود که خوشبختانه توانستیم امسال با کمک صندوق رفاه 65 خوابگاه را با کمک صندق رفاه تجهیز کنیم.

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: برنامه ما در سال آینده این است که رتبه 4 ساختمان‌های خوابگاهی که حدود 200 خوابگاه است تجهیز کرده و دانشجویان با خیال راحت درس خود را ادامه دهند.

صدیقی گفت: در حوزه آموزش عالی 2 بنیاد خیرین را شکل داده ایم که به بخش آموزش عالی در مسائل مختلف کمک قابل توجهی می‌کنند.

وی بیان کرد: امسال حدود 32 میلیارد اعتبار در این بخش داشته‌ایم که قرار است با اعتبارات در نظر گرفته با کمک بخش خصوصی و صندوق رفاه حرکت جدیدی در ساخت خوابگاه در آموزش عالی داشته باشیم.

رییس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد:متاسفانه دانشگاه امیرکبیر در عرصه خوابگاهی مناسب نیست و علی‌رغم پیشرفت‌هایی که در آموزش عالی داشتند در بحث خوابگاهی ضعیف هستند.

صدیقی یادآورشد:ما درحد توان خود در بحث خوابگاهی کمک خواهیم کرد چرا که حضور خیرین در بحث خوابگاهی پررنگ‌تر شده و امیدواریم این کار با جدیدیت دنبال شود.

انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اضافه شدن ۷۵ هزار ظرفیت خوابگاه در برنامه ششم توسعه/ نیاز جدی دولت و خیرین در بحث خوابگاهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..