تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه جای زخم را از بین ببریم؟

جای زخم درد ندارد. معجون‌ها و کرم‌های زیادی در بازار برای فروش در دسترس هستند که جای زخم را محو می‌کنند.

اگر شما نمی‌خواهید برای خرید این محصولات هزینه کنید و دوست دارید جای زخم ‌تان به طور طبیعی التیام بیابد، می‌توانید داروهای خانگی را انتخاب کنید.

علل ایجاد جای زخم:
 
    سوختگی
    تصادف
    بریدگی
    آکنه
    خراشیدگی
    گزش
 
درمان‌های خانگی برای محو کردن جای زخم:
 
از پنهان کردن جای زخم‌‌تان به وسیله‌ی کرم‌های کانسیلر دست بردارید و برای از بین بردن آن درمان‌های طبیعی زیر را در خانه امتحان کنید:
۱. آبلیمو
 
یک لیموی تازه بردارید و آن را نصف کنید. قسمت آبدار را روی جای زخم ماساژ بدهید. لیمو به عنوان یک سفید کننده‌ی طبیعی عمل می‌کند و در نتیجه، لکه‌ها و جای زخم را کمرنگ می‌کند. آب لیمو را (بدون اضافه کردن شکر به آن) روزی دو بار و به مدت ۱۵ روز بنوشید.
۲. روغن دانه‌ی گل رز
 
روغن دانه‌ی گل رز اغلب در لوازم آرایشی، به خصوص در کرم‌های از بین‌برنده‌ی جای زخم (اسکار) استفاده می‌شود. چند قطره از روغن دانه‌ی گل رز را با انگشتان‌تان بردارید و به آرامی آن را روی ناحیه‌ی مورد نظر ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز انجام بدهید. می‌توانید آن را به طور مستقیم روی پوست استفاده کنید.
۳. قطعات یخ
 
یخ یک درمان خانگی بسیار آسان و ساده برای محو شدن جای زخم است. یک تکه یخ بردارید و آن را به آرامی روی جای زخم‌‌تان بمالید.
۴. آلوئه‌ورا
 

یک برگ آلوئه‌ورا بردارید و آن را نصف کنید. ژل را با فشار از داخل آن خارج کنید و روی جای زخم‌تان بمالید.
۵. روغن درخت چای
 
روغن درخت چای یک درمان طبیعی بسیار موثر برای از بین بردن جای زخم است. این روغن تاثیری سحرآمیز روی اسکار دارد. فقط دقت کنید که از روغن رقیق درخت چای استفاده کنید.
۶. عسل
 
آن روی ناحیه‌ی مورد نظر بمالید. عسل قدرت فوق‌العاده‌ای در از بین بردن جای زخم دارد.
۷. پودر چوب صندل
 
پودر چوب صندل یک درمان خانگی بسیار خوب برای از بین بردن جای زخم از روی صورت است. کمی پودر چوب صندل بردارید و آن را با گلاب یا شیر ترکیب کنید. این ترکیب را به آرامی روی جای زخم بمالید. اجازه بدهید مدت یک ساعت بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید.
۸. بادام
 
۲ تا ۳ عدد بادام را در آب خیس بگذارید. اجازه بدهید که یک شب در آب بمانند. صبح، پوست بادام‌ها را بکَنید و آنها را له کنید. چند قطره گلاب اضافه کنید و سپس این ترکیب را روی جای زخم‌‌تان بمالید.
۹. سیب‌زمینی
 
یک سیب‌زمینی خام بردارید. آب آن را بگیرید و روی ناحیه‌ی مورد نظرتان بمالید. آب سیب‌زمینی کمک می‌کند که جای زخم محو شود. شما همچنین می‌توانید به طور مستقیم یک تکه سیب‌زمینی روی جای زخم مالش دهید.
۱۰. روغن نارگیل
 

هر زمان که جای زخم روی پوست‌تان باقی ماند، روغن نارگیل روی آن بمالید. این روغن جای زخم را کم‌رنگ می‌کند، و در نهایت آن را از بین می‌برد.

منبع:مجله زیبایی

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه جای زخم را از بین ببریم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..