تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازدید وزیر اقتصاد آذربایجان از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، شاهین مصطفی‌اف، وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان و هیئت همراه و محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون همکاریهای مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در سفر خود به استان اردبیل با همراهی استاندار اردبیل و برخی مسئولان استانی از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کردند.

در این بازدید کتاب مقدس قرآن به زبان ترکی از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیوان شاه اسماعیل از سوی ودود موذن‌زاده، هنرمند نامدار اردبیلی به شاهین وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان به رسم یادبود اهداء شد.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: با نگاه به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به تاریخ بسیار محتشم و مشترک سرزمین‌مان خطه آذربایجان فخر می‌کنم و عظمت این تاریخ باشکوه را حتما به گوش مردم جمهوری آذربایجان برای سفر به این استان و بازدید از این مکان مقدس خواهم رسانید.

شاهین مصطفی‌اف با اشاره به اهمیت بسیار زیاد جمهوری آذربایجان به حفظ روابط صمیمانه خود با ایران و تلاش برای ارتقای هرچه بیشتر آن افزود: جمهوری آذربایجان و ایران امکان گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف گردشگری، تجارت، سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی مشترک و مسایل فرهنگی را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز با معرفی و توصیف هنر معماری و تدابیر هنرمندانه ایرانیان دوره صفویه در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: معماری این مجموعه یکی از معماری‌‌های شکوهمند تاریخ صفویه است.

کریم حاجی‌زاده اظهار کرد: این مجموعه تاریخی و ارزشمند منظر زیبای فرنگ و تمدن ایران و سند زنده‌ای از بدایع خلاق بشری است که گوشه‌هایی از عقاید و شخصیت شیخ صفی‌الدین اردبیلی را می‌شناساند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازدید وزیر اقتصاد آذربایجان از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..