تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معاف مالیاتی صادرات ریالی از خراسان رضوی

سید کمال تقوی‌نژاد رئیس سازمان مالیاتی کشور در نشست طرح مشکلات و موانع مالیاتی اصناف کشور با اشاره به تدابیر دولت برای اصلاح قانون مالیات هاگفت: تدابیری در اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم درنظر گرفته شده که مهمترین آنها به خروج معافیت ها از حالت عمومی و تمرکز آن در حوزه های اثرگذار باز می گردد.

وی افزود:در سال 1394 کل مالیات دریافتی از خراسان رضوی هزارو  960 میلیارد تومان بود که در مقایسه با اعتبارات دریافتی در استان حدود 50 درصد از مجموع را به خود اختصاص داده است.
وی در ارتباط با اینکه شاخص در کل کشور برابر ۵۶ درصد بوده و خراسان رضوی در این حوزه پایین‌تر از کشور بوده است گفت: همچنین از مبلغ هزارو ۹۶۰ میلیارد تومان که از محل مالیات دریافت شده ۲۰ میلیارد تومان نیز عوارضی است که به شهرداری‌ها پرداخت شده است.

رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت:مبنای کار ادارات مالیاتی در تمام استان‌ها بر مبنای اعتمادسازی بوده و اقدامی که برای مشاغل بند (ج) صورت گرفته در تمام سال‌ها کم نظیر بود و برای تمام کسانی که مالیات خود را پرداخت کرده اند برگ قطعی مالیات صادر شده.

تقوی‌نژاد رشد درآمد‌ها در لایحه برای خراسان رضوی ۸ و ۷ درصد در نظر گرفته شده است و این در حالی است که برای کل کشور ۱۰ درصد است.

وی گفت: بخشودگی جرایم مالیاتی به استان‌ها واگذار شده است و در صورتی که مودیان و اصل بدهی و جریمه نابخشودنی را پرداخت کنند بخشودگى مالیاتى کسب میکنند.

رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان این موضوع که بالاترین نرخ مالیاتی در کشور ۲۵ درصد است گفت: برای بسیاری از کسب و کار‌ها معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است؛ علاوه بر این در طول یکسال گذشته حدود ۲۰ بخشنامه راهگشا در بخش‌های مختلف مالیاتی وضع شده است.

تقوی نژاد در مورد فعالیت شهرداری و مراکز اقامت دولتی شهرداری در مشهد گفت:ما تلاش میکنیم تا اندازه فعالان اقتصادی مالیات گرفته شود واز فضای رقابتی دور شوند.

مشکلاتی اقتصادی نشات گرفته از برخوردهای متفاوت حوزه مالیاتی

امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: به دلیل اینکه سازمان امور مالیاتی به صورت منظم مالیات را دریافت می کند این موضوع باعث شده که سازمان های مختلف را به طمع بیندازد که می توانند درآمد را به شدت افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه رفتار این سازمان در سراسر کشور به یک شکل نیست، افزود: فضای برخورد حوزه مالیاتی در خراسان رضوی به شکلی است که پویایی فعالیت های اقتصادی را در استان سلب کرده است.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تدابیر مناسبی برای حمایت از اتحادیه ها در مشهد انجام شودگفت: مشکلاتی همچون افزایش بی کاری نشات گرفته از برخوردهای متفاوت حوزه مالیاتی در کشور است.

عملکرد درست در حوزه مالیات زمینه رشد اقتصادی در کشور

بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد نیز در این نشست گفت: بررسی حوزه مالیات در شرایط فعلی یک موضوع بسیار مهم و اساسی است و عملکرد درست در این حوزه می تواند زمینه رشد اقتصادی را در کشور فراهم آورد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ هزار واحد صنفی در خراسان رضوی افزود: فعالیت واحدهای صنفی در استان خراسان رضوی باعث به وجود آمدن ۷۰۰ هزار شغل شده است.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه مشکلات امور مالیاتی باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: مالیات عملکرد، گواهی مالیات، افزایش درآمد مشمول مالیات، مبانی تشخیص دریافت مالیات، مسائل حوزه شورای حل اختلاف، ارزش افزوده و سامانه مکانیزه فروش بخشی از مشکلات موجود در حوزه مالیات است.

بنانژاد گفت: به نظر می رسد در شرایط فعلی می توان جهت جلوگیری از بروز حوادثی همچون پلاسکو در ساختمان های تجاری از محل دریافت مالیات بودجه ای را به تجهیز و ایمنی ساختمان ها اختصاص داد.

در این نشست روسای اتحادیه های مختلف شهر مشهد به بیان مشکلات خود در حوزه مالیات پرداختند.

انتهاى پیام//ا. آ.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معاف مالیاتی صادرات ریالی از خراسان رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..