تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت و مجلس در حوزه پیشگیری جدی عمل نکرده اند/ بیمه اجازه نمی دهد مردم کاهش قیمت دارو را لمس کنند

ساعت: 12:27 منتشر شده در مورخ: 1395/12/05 شناسه خبر: 1046806

وزیر بهداشت در همایش دستاوردهای غذا و دارو دولت یازدهم:

وزیر بهداشت در همایش دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سازمان و معاونت های غذا و دارو که روز گذشته در باغ نگارستان و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد به مرور دستاورد ها و مشکلات این حوزه پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپیدپوش حسن قاضی زاده هاشمی در این همایش  با اشاره به نارضایتی مردم در حوزه دارو و غذا در سال 92 و مشکلات این حوزه در امر تامین دارو و ارائه خدمات گفت دولت یازدهم توانست در همان ابتدا و در طی کمتر از 2 ماه، کمبود های داروئی را از 300 قلم به کمتر از 50 قلم برساند که در حال حاضر این رقم به زیر 30 قلم رسیده است و با ایجاد رقابت در این حوزه، نرخ داروها حداقل یک چهارم کاهش پیدا کرده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اقتصاد مقاومتی در زمینه دارو گفت: دولت یازدهم همگام با صادرات دارو، با اخذ سیاست های مناسب واردات را در این حوزه کاهش داده است به نحوی که سهم تولیدات داخلی از بازار از 63 درصد به 70 درصد افزایش پیدا کرده است هم چنین بیمه شدن بیمه شدن بیش از 11 میلیون نفر در این دولت، اضافه شدن حدود 2هزار میلیارد به تجهیزات در سراسر کشور، و بکارگیری بیش از 10 هزار نیروی متخصص و پزشک به سراسر کشور از دیگر دستاوردهای  این دولت است.

هاشمی با اشاره به اینکه علی رغم بیشتر شدن دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی در دولت تدبیر و امید، گفت: وزارت بهداشت با کمک جامعه پزشکی و نیز جامعه غذا و دارو نه تنها اجزا نداد واردات در این حوزه افزایش پیدا کند بلکه به ارائه خدمات بیمارستانی و دانشگاهی کمک کرد.

وی در ادامه افزود: این حوزه در امر بهبود تجهیزات بسیار موفق تر کاهش قیمت ها عمل کرده است و دلیل ان را وجود تحریم های پیشین در حوزه تجهیزات می تواند باشد بطوریکه در قیمت تجهیزات به صورت میانگین 35 درصد کاهش قیمت را داشتیم.

وزیر بهداشت در مورد صیانت از سلامت مردم گفت: در دولت یازدهم سعی شد با مردم صادق باشیم، و علی رغم مشکلات متعدد و اتهام ضربه زدن به صادرات کشور توانستیم دستاوردهای ارزشمندی را به دست آوریم، در بحث پالم خوشبختانه واردات از 700 هزار تن به 350 هزار تن کاهش پیدا کرد، اجرا طرح معرفی مواد غذایی مضر با نصب برچسب هایی شبیه چراغ راهنمایی از دیگر اقدانات مهم در بالا بردن آگاهی مردم جهت ارتقا سلامت جامعه بود تا مردم بدانند مواد غذایی که مصرف می کنند چه میزان شکر، نمک و دیگر مواد مضر را دارا هستند و تاکید کرد این لقدام در کاهش میزان مصرف شکر، نمک و اسیدهای ترانس موثر بوده است که برای ادامه مسیر به همکاری و حمایت بیشتر مجلس و دولت نیاز است.

هاشمی در انتقاد از مجلس و دولت گفت: متاسفانه نه مجلس و نه دولت در بخش پیشگیری جدی عمل نکرده اند، و در قوانین وضع شده، سهم وزارت بهداشت در اخذ تصمیمات مربوط به این موضوع بسیار کم است و وزارت های اقتصاد و دارایی، صنعت و سازمان برنامه و بودجه کمتر به ایجاد شرایط و راه های پیشگیری که منجر به مصرف کمتر شود، رضایت می دهند.

وی سامانه روش پرداخت یارانه ای داروئی را هم از دیگر اقدامات موثر این حوزه خواند و اضافه کرد: مشکلات بیمه ای اجازه نمی دهد مردم موفقیت های سازمان را در این بخش لمس کنند.

هاشمی در انتقاد از تغییر صنعت دارو عنوان کرد به طور متوسط در هر ماه 2 قلم به دارو های موجود اضافه می شود که توانایی های کشور بسیار بیشتر از این رقم است و مشکل عمده ان مربوط به سایه سنگین بخش دولتی و شبه دولتی است که در این حوزه وجود دارد که هم سرمایه گذاری خصوصی در این حوزه را کم می کند و هم باعث ایجاد فاصله با صنعتروز دنیا می شود.

وزیر بهداشت در ادامه با عذر خواهی از کمبودهایی که هنوز در این بخش وجود دارد گفت: ارتباطات بین المللی در پیشرفت و حل بحران ها موثر بوده است و امیدوارم در آینده این ارتباطات بیشتر شود.

هاشمی مشکلات حوزه غذایی را کمتر از حوزه دارو برشمرد و عنوان کرد متاسفانه در سراسر دنیا به دلیل افزایش سودجوئی های شخصی و از بین رفتن ارزش های انسانی مشکلات حوزه غذایی گریبان گیر مردم است و برای رفع آن نیازمند همکگاری سازمان های مختلف جهاد کشاورزی، صنعت و نیز دستگاه های قضایی و مجلس هستیم.

در پایان این مراسم از کتاب دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه غذا رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت و مجلس در حوزه پیشگیری جدی عمل نکرده اند/ بیمه اجازه نمی دهد مردم کاهش قیمت دارو را لمس کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..