تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : درمان یبوست کودکان، چاره کار چیه؟

رژیم غذایی ناسالم،کم تحرکی و ورزش نکردن، کم نوشیدن مایعات، استرس و دستشویی نرفتن به موقع مهمترین عوامل بروز یبوست در کودکان و نوجوانان است. یبوست یعنی نداشتن حرکات روده یا دفع گاز ،که باعث سختی و خشکی مدفوع و همچنین دفع دردناک می شود. ابتلا به یبوست در دوران کودکی و نوجوانی بسیار شایع است که موارد موارد مختلفی چون موارد فوق موجب بروز آن می شود. دلایل ابتلای کودکان و نوجوانان به یبوست عبارتند از:

رژیم غذایی ناسالم 

اگر کودک یا نوجوان رژیم غذایی سرشار از چربی ، شیرینی و غذاهای نشاسته داراستفاده کند و به میزان کافی از مواد غذایی حاوی فیبر مصرف نکند ، دچار کم شدن حرکت روده ای و یبوست خواهد شد. فیبر موجود در میوه ها و سبزیجات و غلات می تواند از سخت و خشک شدن مدفوع فرزندتان جلوگیری کند.

کم تحرکی و ورزش نکردن

تحرک باعث حرکت غذا درسیستم گوارش می شود و به حرکت غذا در این سیستم کمک می کند؛اگر کودک یا نوجوانتان حرکت نکند ، یبوست می گیرد.

ننوشیدن آب و مایعات به مقدار کافی 

نوشیدن آب و سایر مایعات، مدفوع را نرم می کند و حرکت در روده ها  را آسان می کند ؛نوشیدن آب را به خود و فرزندانتان یادآوری کنید.

دستشویی نرفتن به موقع

گاهی اوقات بچه ها از دستشویی رفتن به موقع طفره می روند؛ به یاد داشته باشید که اگر عمل دفع در همان مرحله انجام نشود، یبوست و دفعی سخت در انتظار کودکان و نوجوانان است.

استرس

استرس می تواند عاملی برای ابتلا به یبوست باشد؛ برای مثال عوامل استرس زایی مانند : یک حادثه ترسناک ،رفتن دریک مدرسه جدید، نگرانی از تکالیف و یا آزمون های آینده و یا دوری ازخانه می تواند فرد را دچار استرس کند. خاطر فرزندتان را با صحبت و آگاهی آسوده کنید.

حتما بخوانید :   زیباجو : علت خشکی واژن، سوزش دارم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : درمان یبوست کودکان، چاره کار چیه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..