تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




٢‌میلیون علمک گاز ناایمن درتهران !

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حقاني سخناني را درباره وضعيت شهر تهران بيان كرد: «براساس آمار مرکز آمار ایران ظرفیت زیست‌محیطی تهران در‌سال ٧٦ و براساس تعبیر دیگر در‌سال ٨٢ تمام شده است. آبادانی درجایی ایجاد می‌شود که آب باشد، اما اکنون درتهران نه هوای پاک و نه زمین پاک و نه باغ و باغچه داریم و تهران ظرفیت‌های خود را از دست داده و چنانکه مرکز آمار ایران اعلام کرده، تهران تبدیل به سیاه‌چاله شده و در آینده این سیاه‌‌چاله تهران را خواهد گرفت.»

 

او معتقد است كه فاجعه پلاسکو باعث شد تا بفهميم شهر ما زیرساخت ایمنی ندارد: «یک حادثه دربازار فاجعه‌بارتر از پلاسکو خواهد بود، همچنین ساختمان‌های بلندمرتبه ما درکوچه‌هایی با عرض ٦ یا ٨متر هریک نقطه بحران است و مدیریت بحران درتهران با ساخت سوله بحران حل نمی‌شود، چنانکه با وقوع زلزله دراین شهر در بزرگراه‌های تهران پیاده هم نمی‌توان راه رفت، چه برسد به این‌که خودرو‌های امداد حرکت کند.»

به گفته حقاني، در سال‌هاي گذشته هیچ اقدام توسعه‌ای مبتنی برطرح جامع و تفصیلی مصوبه شورای ‌شهر انجام نگرفته است: «درصحن شورا پذیرفتم که مقصر حادثه پلاسكو شورای ‌شهر است، دلیل من آن است که معمولا دستگاه اجرایی از نظارت می‌گریزد اما دستگاه نظارت نباید وظیفه قانونی خود را فراموش کند. حالا ما چه جوابی برای خانواده آتش‌نشانان داریم؟!»

اين عضو شوراي شهر درباره مطالبات شورا از شهرداري تهران توضيح داد: «من نمی‌توانم جای اعضای دیگر شورای ‌شهر صحبت کنم، اما درصحن شورای‌ شهر هم گفتم که مقصر شورای ‌شهر است و وقتی می‌گوییم چرا ٤‌میلیارد تومان برای دوربین می‌دهید و آن را برای مترو هزینه نمی‌کنید تا آلودگی هوا کاهش یابد، رأی نمی‌آورد، لذا تا مردم را قابل مدیریت ندانیم تا وقتی مردم احساس مسئولیت نکرده و به صحنه نیایند، این قضایا وجود خواهد داشت و کاربستی نخواهیم داشت. ما درشورای چهارم تنها توانستیم حس مطالبه‌گری را دربرخی ایجاد کنیم. اگر چنین فاجعه‌ای دربازار تهران رخ دهد، هیچ راه گریزی وجود ندارد و با توجه به جمعیت بازار و سد معبرهایی که درمعابر باریک این بازار وجود دارد و با توجه به وضع اسفناک لوازم الکتریکی، لوازم حرارتی و سیم‌های برق در هم تنیده بازار که از سقف آویزان هستند، با فاجعه بزرگی روبه‌رو خواهیم شد.»

او درباره حوادث قبل از آتش‌سوزي و ريزش در پلاسكو اشاره كرد: «وقتي آتش براساس يك جرقه آغاز مي‌شود، کپسول‌های آتش‌نشانی کار نمی‌کنند و شیر آتش‌نشانی آب نداشته است. اگر پیش ازحادثه بنیاد مستضعفان به‌عنوان مالک ساختمان را لوله‌کشی کرده بود، زمان حادثه شیر اصلی گاز را می‌بستند و بسیاری ازحوادث رخ نمی‌داد. آیا وظیفه بنیاد تنهاگرفتن کرایه از مستأجران بود؟»

حقاني حرف‌هاي ديگري هم درباره فرماندهی حادثه داشت: «مدیرعامل سازمان باید شخصا فرماندهی عملیات را برعهده می‌گرفت، درحالي كه هرکس ازگوشه‌ای دستور می‌داده است. فرمانده عملیات باید دستور تخلیه نیروها را صادر مي‌كرد، اما اين اتفاق هم نيفتاد. این نیروها حتي بی‌سیم و جی‌پی‌اس هم نداشتند.»

او بازار تهران را هويت شهر دانست كه نياز به بازسازي دارد: «درسایر شهرها نیز بازارها را بازسازی کردند اما درتهران تنها بخش کوچکی بازسازی شد که سیمان‌های آن هنوز وسط راه است. دربازار شیرهای آب آتش‌نشانی کار نمی‌کند و کپسول‌های اطفای ‌حریق نیز یا خالی هستند یا تاریخ‌گذشته؛ این درحالی است که براساس قوانین شهرداری‌تهران باید طرح موضعی بازار را ارایه دهد، درحالی‌ که تا امروز این کار انجام نشده است.»

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای ‌شهر به وضعيت بازارتهران اشاره كرد: «بازارتهران ١١٢ هکتار بوده و بیش از ٦٠‌هزار واحد تجاری و فروشگاهی دارد، ضروری است سازمان میراث‌ فرهنگی با محوریت شهرداری جلساتی را با اتحادیه‌های مختلف بازار بگذارد تا از فاجعه پیشگیری شود و دراین راه نیز شهرداری نیاز به هزینه ندارد.»

منبع:روزنامه شهروند

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «٢‌میلیون علمک گاز ناایمن درتهران !»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..