تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویژگی های علم

به گزارش افکارنیوز،

آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در نشست تخصصی نقش عالم ربانی در جامعه اسلامی اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین خطرهایی که عالم را تهدید می‌کند، حُب دنیا است و در مقابل حُب دنیا، حُب الهی قرار دارد.

 وی به بیان علم از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: اولین ویژگی علم این است که همراه با حُب الهی است، یعنی بدون محبت الهی این علم پدیدار نمی‌شود.  علمی که همراه با حُب الهی است عمل را نیز به دنبال دارد، اگر حُب الهی اساس علم باشد نخستین ویژگی‌اش عمل است.
 
 آیت‌الله اراکی با اشاره «خشیت‌آفرینی» و «حیات» به عنوان دومین و سومین ویژگی علم گفت: کسانی که دارای این علم‌ هستند از حیات الهی برخوردارند و به راحتی راه حق و باطل را تشخیص می‌دهند و تشخیص نفاق از ایمان حقیقی از جمله خصائص این علم حقیقی است. همچنین کسانی که از این علم برخوردار نیستند احساس جذبه به اولیای شیطان می‌کنند. ویژگی دیگر این علم همراه بودن با نور است؛ نورانیت یکی از خصوصیات این علم است و وقتی نور همراهش باشد تشخیص نیز همراه آن است.
 
 وی با بیان اینکه یکی دیگر از خصوصیات این علم، پیشرفت مداوم انسان خواهد بود، گفت: اگر علمی که مبنای آن محبت الهی، عمل به آیات الهی، بینایی و شنوایی آیات الهی و حیات و نورانیت است، در دل کسی جای گرفت توقف ندارد و هر روز بر آن علم افزوده می‌شود و رشد می‌کند.  اگر عالم چنین علمی در جامعه پیدا شد همه دل‌های بیدار با او پیوند می‌خورند و خودش منشأ بیداری می‌شود و اگر در مجلسی حضور پیدا کرد مجلس او به مجلس ذکر و یاد خدا تبدیل می‌شود.  
 
 دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه جامعه‌ای که چنین عالمانی داشته باشد آن جامعه، جامعه با بصیرتی است، گفت: اگر جامعه با بصیرت، پاک و هدفداری می‌خواهیم که از حیات، بصیرت و عمل برخوردار باشد نیاز به عالم ربانی داریم که این عالم ربانی در بین مردم حضور داشته باشد. ما باید حوزه‌های علمیه را برای تربیت چنین عالمانی آماده و همچنین ساز و کار حضور عالم ربانی را در بین مردم فراهم کنیم. هرچه عالم تواضع داشته باشد سخنش در دل مردم اثرگذارتر خواهد بود، البته نباید تواضع را ذلت اشتباه گرفت زیرا ذلت نهی شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویژگی های علم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..