تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری بیست و نهمین یادمان حیدر یغما در نیشابور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون پرورش فکری و نوجوانان استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: حیدر یغما شاعری توانا وصادق بود که تمامی عناصریک شاعر را داشت و شعرهای یغما هیچگاه کهنه نخواهد شد ما در دوران رستاخیز شعر فارسی قرار داریم و شاعران قوی‌تری ظهور می‌کنند.

وی افزود: مسیر رسیدن به شعر دانشگاه نیست و دانشگاه محل تحقیق ٬ نقد و بررسی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری و نوجوانان استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سواد قرار داد خط نیست و باید بتوان آن را نقد کرد و ما در دوران رستاخیز شعر فارسی قرار داریم و شاعران قوی دارند ظهور می‌کنند.

جواد محقق نیشابوری گفت: باید شعر عنصر‌های تخیل و عاطفه و اندیشه و زبان آهنگین داشته باشد و شاعر باید صادق باشد.

در بیست و نهمین سالیاد درگذشت حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری شاعران و دوستان به شعر خوانی پراختند.

گفتنی است مرحوم حیدر یغما در طول ۲۴ سال دوران شاعری خویش بیش از ۴۰ هزار بیت شعر در قالب‌های غزل، قصیده، مثنوی، ترکیب بند، شعر محلی و رباعی سرود که آخرین شعر وی سه روز قبل از وفاتش سروده شد تا اینکه در دوم اسفنده ماه ۱۳۶۶ چشم از جهان فرو بست و این شاعر مردمی وخوش دل حق زیادی برگردن نیشابوری‌ها دارد.

انتهای پیام//ف. ج.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری بیست و نهمین یادمان حیدر یغما در نیشابور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..