تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی حجم کتاب‌های درسی منطبق با معیارهای آموزشی

بررسی حجم کتاب‌های درسی منطبق با معیارهای آموزشیمحی‌الدین بهرام محمد‌یان رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بررسی برای حجم کتاب‌های درسی و تناسب آن با برنامه‌ریزی آموزشی اظهار داشت: معیارهای مختلفی باید برای این موضوع مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: از جمله این موارد نسبت حجم به تعداد ساعات ، حجم کتاب به سطح سواد معلمان و میزان آموزش‌های در نظر گرفته شده برای آنها، حجم به دشواری دروس، حجم به مطالعه تطبیقی با سایر کشورها است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: چنانچه در مورد حجم کتاب‌های درسی فعلی اشکالی وجود داشته باشد باید منشأ این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم.

محمد‌یان عنوان کرد: برای پیگیری این مسئله مطالعاتی در حال اجرا است و پس از اتمام آن نتایج به روشن شدن فرضیا‌تی پیرامون حجم کتاب های درسی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: اکنون برای هر جلسه 50 دقیقه‌ای آموزشی بر اساس برآورد‌های انجام شده یک و نیم صفحه کتاب در نظر گرفته شده است که بخشی از آن را تصاویر و سوالات گنجانده شده در کتاب‌های درسی شامل می‌شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: بر اساس مقایسه‌ حجم کتاب با سایر کشورها حجم کتاب درسی نسبت به آمریکا 45 درصد و نسبت به ژاپن 38 درصد کمتر است.

محمد‌یان با بیان اینکه بخشی از شکایات به حجم کتاب درسی به دلیل مستقل نبودن ساعات در نظر گرفته شده است گفت: به عنوان مثال در برخی کشورها همچون کره جنوبی ساعات درسی 50 دقیقه‌ای تفکیک شده بوده همچنین حل مسئله در مدرسه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: چنانچه نتایج و پیگیری‌ها حاکی از اصلاح حجم کتاب‌های درسی شود این روند برای سال تحصیلی 98-97 در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی حجم کتاب‌های درسی منطبق با معیارهای آموزشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..