تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : علت گلودرد در کودکان، آنتی بیوتیک لازمه؟

گلودرد یکی از موارد رایج مراجعه به متخصصین کودکان است که می تواند در اثر بیماری های زیادی ایجاد شود. اگرچه مهمترین عامل بروز گلودرد در کودکان عفونت استرپتوکوکی است که نیاز به درمان آنتی بیوتیک دارد اما تعداد زیادی از آنها نیز می تواند منشا ویروسی  داشته باشد. اگر کودک شما تبی به همراه سوزش، قرمزی و چرک بر روی لوزه ها داشته باشد حتما باید به متخصص کودکان مراجعه کنید. اگر آزمایش گلو مثبت نبود بنابراین نیازی به درمان آنتی بیوتیک ندارد. توجه داشته باشید که عفونت های ویروس بدون درمان ظرف ۲ تا ۳ روز خود بخود بهبود می یابد.

انواع گلو دردها 

عفونت استریتو کوکی

توسط میکروبی به نام استروپ A ایجاد می شود. در بچه های سن بالاتر از ۳ سال دیده می شود. علائم آن به صورت درد، تورم، قرمزی و چرک سفید روی لوزه ها است. اگر توسط پزشک احتمال وجود عفونت استرپتوکوکی وجود داشت پزشک نمونه ای از محل عفونت را مورد آزمایش قرار می دهد. که در صورت مثبت بودن باید برای او آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین، آموکسی سیلین شروع کرد.  بعد از ۲۴ ساعت دیگر بیماری قابل سرایت نیست. باید دقت نمایید طول دوره درمان باید کامل باشد تا مانع از روماتیسم قلبی گردد.

عفونت های ویروس گلو

معمولا همراه تب و گاهی قرمزی چشم بوده در هر سنی اتفاق می افتد و اگر همراه چرک بود ولی تست استرپ منفی بود نیازی به درمان، آنتی بیوتیک ندارد.

هرپ آنژین

با نوع ویروس به نام کوکساکی ایجاد می شود که با تاول هایی در ناحیه پشت حلق مشخص می شود.

حتما بخوانید :   زیباجو : چطور علایق واقعی‌تان را بشناسید و آنها را دنبال کنید

ژنژیواستوماتیک (التهاب لثه ها و دهان)

با ویروس تب خال ایجاد می شود که در این موارد هم تاول هایی در ناحیه دیده می شود.

از علل دیگر آبسه های اطراف لوزه ها و اپی گلوتیت است که اغلب هر دو با تب های بسیار بالا همراه هستند، بیمار آبریزش دهان به همراه درد شدید دهان و گلو دارند که تنفس به سختی صورت می گیرد. چنین کودکانی باید به سرعت توسط پزشک ویزیت شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : علت گلودرد در کودکان، آنتی بیوتیک لازمه؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..