تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگرانی جامعه یهودی فرانسه از نتایج انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه(CRIF) نشست سالانه خود را شب گذشته در پاریس برگزار کرد.

شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه نشست سالانه خود را با موضوع انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و رد افراط گرایی آغاز کرد. فرانسوا اولاند،رئیس جمهوری فرانسه و روسای مجلس نمایندگان و سنای فرانسه نیز در این نشست حضور داشتند. شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه ویترین سیاسی جامعه یهودیان فرانسه است. یهودیان فرانسه با نیم میلیون نفر جمعیت بزرگترین جامعه یهودی اروپا را تشکیل می دهند. 

فرانسوا فیون، نامزد ‏جناح راست و میانه ‏فرانسه در انتخابات ‏ریاست جمهوری سال 2017 ‏این کشور، امانوئل ماکرون نامزد مستقل در این انتخابات و بنوا آمون نامزد سوسیالیست ها نیز اعلام کرده اند در نشست شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه شرکت خواهند کرد.

برنار کازنوو نخست وزیر با توجه به اینکه هم اکنون در چین بسر می برد در این نشست حضور نداشت. 

فرانسیس کالیفات رئیس شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه در سخنانی در آغاز به کار این نشست گفت جامعه یهود با نزدیک شدن تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اندکی نگران است زیرا نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که مارین لوپن، رهبر جبهه ملی و نامزد جناح راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری سال2017 فرانسه، از حمایت قابل توجه مردم برای راه یافتن به دور دوم این انتخابات برخوردار است. از لوپن و ژان- لوک ملانشون(Jean-Luc Mélenchon)،نماینده چپ های فرانسه در پارلمان اروپا و یکی از نامزدهای جناح چپ فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 این کشور، برای شرکت در نشست شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه دعوت نشده بود. 

یکی از موضوعات این نشست مبارزه با افراط گرایی و کینه ورزی است و این در حالی است که به باور شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه(FN) کینه ورزی را در فرانسه ترویج می کند.

رهبر جناح چپ افراطی فرانسه نیز به این نشست دعوت نشد زیرا به باور شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه این تشکل سیاسی اسرائیل را نامشروع می داند. 

رئیس شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه، از وسواسی که جامعه بین المللی درباره اسرائیل پیدا کرده است و این همه قطعنامه علیه آن صادر کرده است انتقاد کرد. 

وی از رویکرد فرانسه در قبال اسرائیل که هم در سازمان ملل هم در یونسکو علیه اسرائیل رای داده است انتقاد کرد.

وی افزود هر کسی در فرانسه با یهودیان و اسرائیل مشکل داشته باشد با دموکراسی، حاکمیت قانون و آزادی های فردی مشکل دارد.

وی افزود: گروهی دیگر از مخالفان یهودیان بخشی از مسلمانان فرانسه هستند. وی به نقل از نتایج تحقیقی اعلام کرد 28 درصد مسلمانان فرانسه روشی را در پیش گرفته اند که آشکارا در تضاد با ارزش های نظام جمهوری فرانسه است و یهودستیزی ویژگی بارز آن است. چیزی که بیشتر نگران کننده است 50 درصد جوانان 15 تا 25 ساله مسلمان فرانسوی چنین باوری دارند.

رئیس شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه خاطر نشان کرد بخش دیگر از مخالفان یهودیان و اسرائیل، ضد صهیونیست ها هستند. آنها مخالف با وجود کشوری تنها برای یهودیان هستند. در نتیجه آنها از وجود اسرائیل برای کینه ورزیدن علیه یهودیان استفاده می کنند.

وی کشتار ایزدیان و مسیحیان توسط تکفیری ها را در راستای نسل کشی های گذشته مانند نسل کشی ارامنه و نسل کشی رواندا دانست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگرانی جامعه یهودی فرانسه از نتایج انتخابات ریاست جمهوری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..