تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتخابات فرانسه؛ ائتلاف غیرمنتظره «فرانسوا بایرو» با «ماکرون»

نامزد سه دوره انتخابات فرانسه با اذعان به اینکه این کشور در معرض خطری جدی قرار دارد و نیازمند «پاسخی استثنائی» است، در اقدامی غیرمنتظره از ائتلاف خود با «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، ستاد انتخاباتی «امانوئل ماکرون» در پی ائتلاف غیرمنتظره ای با «فرانسوا بایرو» سیاستمدار کهنه کار و میانه رو فرانسوی از شانس فزاینده ای برای پیروزی در انتخابات فرانسه برخوردار شد.

فرانسوا بایرو که همواره به عنوان «مرد سوم» عرصه سیاسی فرانسه شناخته می شود، روز چهارشنبه با اعلان چشم پوشی از حضور در رقابتهای ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه و سپس پیوستن به حزب تحت رهبری «امانوئل ماکرون»- وزیر اقتصاد سوسیالیست و سابق فرانسه- حامیان خود را شگفت زده ساخت.

بایرو اظهار داشت که «کشور فرانسه در معرض خطری جدی قرار دارد و به یک پاسخ استثنایی نیازمند است».

اندکی پس از اعلان این ائتلاف از سوی بایرو، ماکرون به خبرنگاران گفت که این پیشنهاد را می پذیرد و در ادامه افزود که این ائتلاف، نقطه عطفی در رقابتهای انتخاباتی و همچنین در «حیات سیاسی» فرانسه خواهد بود.

ماکرون در گفتگو با خبرگزاری رسمی فرانسه اظهار داشت که «ائتلاف پیشنهادی از سوی فرانسوا بایرو بر بنیان ارزشها و ایده هاست». وی در ادامه افزود که «این ائتلاف کاملاّ با برنامه نوسازی و اتحادی که هدف نخست ما بوده، سازگار است و از اینرو، این پیشنهاد را پذیرفتم».

طبق اظهارات امانوئل ماکرون، وی روز پنجشنبه با فرانسوا بایرو رئیس حزب «جنبش دموکراتیک» (مودم) دیدار خواهد کرد.

گفتنی است که از فرانسوا بایرو ۶۵ ساله، این سیاستمداری کهنه کار و نامزد سه دور انتخابات پیشین ریاست جمهوری فرانسه، انتظار می رفت که نامزدی خود را در رقابتهای کنونی ریاست جمهوری اعلام کند. در عوض، وی با صرف نظر کردن از اعلام نامزدی خود پیشنهاد ائتلاف با ماکرون، این نامزد ۳۹ ساله انتخابات فرانسه، را مطرح کرد.

این اقدام غیرمنتظره، کارشناسان سیاسی فرانسه و نامزدهای رقیب را شگفت زده ساخت. نظرسنجی ها حاکی از آن است که امانوئل ماکرون و «فرانسوا فیون» در رقابتی شانه به شانه برای راهیابی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و رویارویی با «مارین لوپن»- نامزد راست افراطی جبهه ملی و مهاجرستیز- مبارزه می کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتخابات فرانسه؛ ائتلاف غیرمنتظره «فرانسوا بایرو» با «ماکرون»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..