تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخستین فرهنگسرای تخصصی تعزیه کشور در شیراز احداث می‌شود

عبدالصمد فهندژ سعدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز،  از کلنگ‌زنی و احداث نخستین و بزرگترین فرهنگسرای تخصصی تعزیه کشور در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این فرهنگسرا به متراژ 2 هزار متر در قالب یک زیرزمین و طبقه هم‌کف کنار آرامگاه سعدی احداث می‌شود. 

وی با بیان اینکه به لحاظ وسعت این فرهنگسرا بزرگترین فرهنگسرای تخصصی تعزیه در کشور است، گفت: کتابخانه و موزه تخصیی تعزیه و هنرهای آئینی در کنار 6 کلاس آموزشی و یک اتاق فرمان بخش‌های مختلف این فرهنگسرا است. 

رئیس کانون تخصصی تعزیه استان فارس با اشاره به اینکه شیراز خاستگاه تعزیه است، افزود: وجود این فرهنگسرا به ترویج این هنر آئینی، آسیب‌شناسی آن، آموزش دقیق و تدوام این هنر کمک می‌کند. 

فهندژ سعدی با بیان اینکه احیای هنر اصیل تعزیه با کمک پیشکسوتان و استادان دانشگاه امکانپذیر است، بیان کرد: در کلاس‌های آموزشی از پیشکسوتان تعزیه و استادان دانشگاه استفاده می‌شود. 

وی با بیان اینکه این فرهنگسرا به همت شهرداری منطقه 3 شیراز و شورای شهر احداث می‌شود، تصریح کرد: طراحی نقشه و  برآورد اعتبار لازم برای این پروژه انجام شده و به محض کلنگ‌زنی عملیات احداث آن آغاز می‌شود. 

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخستین فرهنگسرای تخصصی تعزیه کشور در شیراز احداث می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..