تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تأثیر استرس در نتیجه آزمایش/ غلظت گلوکز خون تنها ملاک اثبات ابتلا به دیابت نیست

استاد بیوشیمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تربیت مدرس، با اشاره به تأثیر استرس در اعلام نتیجه آزمایش، گفت: انجام آزمایش اندازه گیری غلظت گلوکز خون، به تنهایی برای اثبات ابتلا به دیابت کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از فارس، محمد تقی خانی با اشاره به برگزاری پانزدهمین کنگره کشوری و دهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی، اظهار داشت: رسالت چنین کنگره‌هایی، ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در کشور است.

وی با اشاره به موضوع دیابت در کنگره پیش رو، افزود: در این کنگره، محورهایی در ارتباط با تشخیص و درمان دیابت مورد بحث و بررسی همکاران قرار می گیرد.

مسئول محور دیابت در کنگره پانزدهمین کنگره کشوری و دهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی و تشخیص پزشکی، ادامه داد: هدف ما از ارائه چنین بحث هایی، استاندارد سازی روش های تشخیصی و درمانی دیابت در آزمایشگاه های پزشکی کشور است.

تقی خانی با اشاره به وجود روش های متعدد تشخیص آزمایشگاهی دیابت، افزود: ما می خواهیم به این مهم برسیم که چه روشی بهتر می تواند وضعیت بیمار را برای کارهای درمانی تشخیص دهد.

استاد بیوشیمی بالینی با اشاره به شیوع بالای دیابت در دنیا و ایران، اظهار داشت: در حال حاضر همه آزمایشگاه های تشخیص طبی کشور، آزمایش اندازه گیری قندخون را انجام می دهند و از این حیث مشکلی نداریم. اما برای ارزیابی دقیق از ابتلای فرد به دیابت، لازم است که آزمایش های تکمیلی انجام شود.

تقی خانی تاکید کرد: انجام یک نوبت آزمایش قند خون نمی تواند نشانه ابتلای فرد به دیابت باشد، افزود: باید آزمایش های مکرر صورت بگیرد و در عین حال، آزمایش های قبلی نیز مانیتور شود تا بتوان روش درمانی مناسبی برای فرد انتخاب کرد.

وی با عنوان این مطلب که حالات و روحیه فرد در هنگام انجام آزمایش می‌تواند بر روی نتیجه آزمایش تاثیرگذار باشد، گفت: استرس، عصبانیت، ناشتا نبودن و...، از جمله مواردی است که در نتیجه آزمایش اثرگذار است.

تقی خانی در عین حال، استاندارد بودن دستگاه‌های آزمایش را مورد تاکید قرار داد و افزود: به روز بودن تجهیزات آزمایشگاه‌ها نیز، از اهمیت خاصی در تشخیص برخوردار است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تأثیر استرس در نتیجه آزمایش/ غلظت گلوکز خون تنها ملاک اثبات ابتلا به دیابت نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..