تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بارزانی به دنبال تحکیم روابط با فرانسه

به گز ارش بامداد پنجشنبه ایرنا، بارزانی بە دنبال شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ، بنا به دعوت رسمی رئیس جمهوری فرانسە در راس هیاتی بە پاریس سفر کرد که این دومین سفر بارزانی به پاریس طی ماه های اخیر است.
در پایان دیدار بارزانی و اولاند، طرفین دربارە محورهای مورد گفت وگو و اهداف سفر بە پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.
اولاند از نقش نیروهای پیش مرگ در مبارزە با داعش تمجید کرد و گفت: کشورش در چارچوب ائتلاف بین المللی، از نیروهای عراقی کە در صفوف مبارزە با داعش هستند، حمایت خواهد کرد.
بارزانی نیز دربارە دیدار دوجانبە با اولاند تاکید کرد: مقابلە با داعش و ارتقا سطح روابط و همکاری های متقابل و چگونگی حمایت از نیروهای پیش مرگ، محورهای مورد گفت وگو در این دیدار بود.
اولاند در پاسخ بە پرسش خبرنگاران در خصوص موضع کشورش در قبال استقلال کردستان عراق، گفت که دربارە موضوعی کە هنوز اتفاق نیافتادە است، اظهار نظر نخواهد کرد.
وی گفت: آنچە مهم است، حفظ امنیت در اقلیم کردستان عراق است و فرانسه از اقلیم کردستان عراق حمایت خواهد کرد.
فرانسوا اولاند دربارە روابطش با مسعود بارزانی نیز اظهار داشت، آنها بە جز روابط دیپلماتیک، روابط شخصی و دوستانەای هم دارند.
اولاند، بە دنبال ظهور داعش در سال 2٠1٤ ، نخستین رئیس جمهوری بود کە بە اقلیم کردستان عراق سفر و با بارزانی دیدار کرده بود. از آن زمان تا کنون اولاند و بارزانی چهار بار با یکدیگر دیدار کرده اند.
به اعتقاد کارشناسان سیاسی، بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با بهره گیری از شرایط بین المللی برای مبارزه با داعش و فضای کنفرانس امنیتی مونیخ، سرگرم دیدار با رهبران اروپایی مانند اولاند بود تا در کوتاه مدت ضمن دریافت تضمین برای ادامه کمک های این کشورها تحت لوای مبارزه با تروریسم تکفیری به اقلیم، حمایت آنها را برای ایجاد نظام کنفدرالیسم در عراق جلب کند و در بلند مدت نیز زمینه های حمایت بین المللی از استقلال احتمالی دولت اقلیم کردستان عراق را فراهم نماید.
بارزانی در نشست امنیتی مونیخ در خصوص آینده روابط اربیل با بغداد گفته بود که آنها به وضعیت قبلی روابط ، یعنی فدرالیسم بازنخواهد گشت و باید مکانیزم جدیدی برای روابط بغداد - اربیل، در قالب کنفدرالیسم تعریف شود.
در مقابل فرانسوا اولاند در دیدار با بارزانی با ژست حمایت از مبارزه با تروریست ها، تلاش کرد، اندکی وضعیت حزب حاکم را که بدلیل ناتوانی های امنیتی تحت فشار است، بهبود بخشد.
شبد*351*1*1770*9122* ناشر : مهدی نعمتی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بارزانی به دنبال تحکیم روابط با فرانسه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..