تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهمترین راهکار کاهش آسیب های فضای مجازی فرهنگ سازی است

سست بودن بنیان خانواده ها از مهمترین عواملی است که میتواند شدت آسیب های فضای مجازی را تشدید کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، در سالهای اخیر، با گسترش این فناوریها و در رأس آن نفوذ روزافزون اینترنت، شاهد حذف مرزها هستیم؛ امری که در کنار مزیتهای خود آسیبهایی را هم به دنبال داشته است. اگرچه این فضا و به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات امکانات بسیاری را فراهم آورده تا بخش قابل توجهی از فعالیتهای انسانی با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام گیرند،اما همین فناوری اطلاعات با تسهیل زمینه و شیوه ارتکاب جرم و توسعه خسارت مادی و معنوی ناشی از جرم و ایجاد جرایم جدید و پدید آوردن شیوه های مجرمانه نوین، فرصتهای طلایی زیادی را برای مجرمان فراهم کرده است. از این رو سعی بر این است با اگاهی دادن به جامعه و ارائه چند راهکار از بروز اسیب های بیشتری جلوگیری شود . در ادامه به ذکر چند مورد از اسیب های این فضا می پردازیم.


اسیب های فضای مجازی در ابعاد گوناگون فرهنگی اجتماعی روانی و جسمی:
1)    ابزار و همچنین زمینه ای مناسب در جهت تحقق اهداف و توطئه های دشمن درعرصه  های فرهنگی و دینی و...
2)    ایجاد اعتیاد و وابستگی شدید در افراد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان
3)    هزینه های مالی فراوان
4)    کم شدن مطالعه ی افراد از منابع معتبر و روی اوردن انها به منابع غیر معتبر اینترنتی
5)    کلاهبرداری ها و سو استفاده های اینتر نتی
6)    شکسته شدن قباحت بسیاری از مسائل
7)    اسیب های جسمی در پی کمتر شدن حرکات فیزیکی
8)    اسیب های روانی از قبیل تیک های عصبی افسردگی و کم حوصلگی
9)    بلوغ زودرس در کودکان
10)    هدر رفتن اوقات افراد در شبکه ها و برنامه های مجازی مخرب


اکنون که اسیب های این فضا راشناختیم با ذکر مثالی اهمیت فعالیت در این زمینه را متذکر می شویم.
شما میتوانید فضای مجازی را مانند یک زمین بازی در نظر بگیرید تا زمانی که ما درزمین دشمن بازی میکنیم با وجود تلاش های بسیار اگر اطلاعاتی از نقاط ضعف و قوت دشمن نداشته باشیم محکوم به شکست هستیم برای اینکه بتوانیم در برابر رقیب خود بازی کنیم نیاز  به کمک سرمربی دانا داریم که بتواند رقیب را به خوبی بشناسد و قبل از ورود بازیکنان این اطلاعات را در اختیار انها دهد.


این شرایط در فضای مجازی و جنگ نرمی که علیه ما صورت گرفته نیز حاکم است  و باعث می شود با وجود تلاش های بسیار و ارائه ی راهکار های مناسب در این زمینه موفق نشویم از این رو مهمترین مقوله در رابطه با فعالیت های ما در این زمینه اول از همه شناخت دشمن است. چه بسا با شناخت دشمن مقابله با انها به مراتب بهتر خواهد بود. اهمیت این امر به اندازه ایست که در قران کریم بیش از 1500ایه پیرامون دشمن شناسی وارد شده است. و چه راهنمایی بهتر از خدا و قران وجود دارد.


اگرچه منشا این اسیب ها میتواند توسط عامل بیرونی هم باشد اما ما میتوانیم با تقویت عوامل مهار کننده ی درونی این اسیب هارا به حداقل برسانیم.


بعد از شناخت دشمن مهمترین راهکار فرهنگ سازی در سطح خانواده است . سست بودن بنیان خانواده ها از مهمترین عواملی است که میتواند شدت اسیب های فضای مجازی را تشدید کند از این رو اگر تک تک افراد  قبل از ورود به جامعه اگاهی های لازم را دریافت کرده و نسبت به این اسیب ها واکسینه شده باشند شاهد پیشرفت های مثبتی در این زمینه خواهیم بود . باتوجه به این که کانون اصلی خانواده مادر است و نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد مادران باید احتیاط بیشتری در شیوه ی تربیتی خود داشته باشند . در  حدیث معروف" بهشت زیر پای مادران است " میتوان اینگونه استنباط کرد که کلید ورود به بهشت دست مادران است چه بهشت اخروی وچه بهشت دنیوی . این مادر است که میتواند با تربیت درست خود بهشت دنیوی و اخروی  را برای فرزندان خود به ارمغان بیاورد . در این زمان است که افراد با توجه به اگاهی کسب شده و فرهنگی سازی انجام شده در هنگام مواجهه با این اسیب ها میتوانند با عامل مهار کننده ی درونی تصمیمات درست را گرفته و این اسیب ها را به حداقل برسانند. در ادامه به ارائه ی چند راهکار که میتواند بعد از راهکار های قبلی موثر باشد میپردازیم.


راهکار های پیشنهادی:
1)راه اندازی  هر چه سریعتر دیتا سنتر های داخلی به منظور کاهش اسیب پذیری در برابر اقدامات خرابکارانه ی دشمن
2)اسیب شناسی رسانه ها به منظور شناسایی نقاط ضعف موجود و اقدام برای برطرف کردن انها
3)بهره مندی از توانمندی هکر های ایرانی و ساماندهی کردن انها به منظور استفاده از انها در جنگ های سایبری
4)حمایت از تولید محتوای سالم در فضای اینترنت به منظور سوق دادن روند تولید محتوا در جهت اهداف ملی و منافع ملی ایران
5)ایجاد انگیزه در فعالان مجازی . به عنوان مثال اختصاص دادن تسهیلاتی به انها
6) تربیت افرادی به طور اختصاصی در جهت  ورود به فضای مجازی و نظارت بر آن
7)شناسایی افراد خوش ذوق و با سلیقه و اختصاص دادن امکانات لازم به انها برای برنامه نویسی برنامه هایی کاربردی برای جوانان و جایگزینی این برنامه ها به جای برنامه های مخرب بیگانه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهمترین راهکار کاهش آسیب های فضای مجازی فرهنگ سازی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..