تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عفو بین الملل: فرانسه یکی از کشورهای ناقض حقوق بشر است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه فرانس 24، بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل، سال 2016 سالی وحشتناک در زمینه نقض حقوق بشر بوده است. 

عفو بین الملل در گزارش سالانه خود درباره افزایش عوام گرایی و گفتمان بیگانه ستیزی به ویژه در کشورهای غربی هشدار داده است.

عفو بین الملل برای محکوم کردن شرایط حقوق بشر در جهان از کلماتی قوی مانند گسترش گفتمان کینه ورزی و سیاه نمایی برخی گروهها و همچنین حاکم شدن ادبیاتی مسموم که جهان را خطرناک تر خواهد کرد استفاده کرده است. در این خصوص دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این گزارش جای خاصی به خود اختصاص داده است.

سلیل شفتی مدیر کل سازمان عفو بین الملل دراین باره می گوید فرمان دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان برخی کشورهای اسلامی به خاک آمریکا، تصمیمی کاملا غیرانسانی است که افراد بسیار آسیب پذیر را هدف قرار داده است. 

در این گزارش نام 36 کشور که قوانین بین المللی ناظر بر رعایت حقوق بشر را نقض می کنند برده شده است. بر اساس این گزارش این کشورها آوارگان را به طور غیر قانونی به کشورهایی باز گردانده اند که در آنجا امنیت جانی ندارند.

در این گزارش به فرانسه نیز به عنوان یکی از کشورهای ناقض حقوق بشر اشاره شده است. گزارش عفو بین المللی از اینکه حالت اضطراری در فرانسه بعد از عملیات تروریستی این کشور چندین بار تمدید شده انتقاد کرده است.

سلیل شفتی در این باره می گوید به موجب همین حالت اضطراری نزدیک به 140 تظاهرات ممنوع شده است و بیش از 600 نفر بازداشت خانگی شده اند که بیشتر آنها نیز مسلمان بوده اند. در نتیجه اقداماتی که فرانسه در مواجه با خطرات احتمالی تروریستی اجرا کرده است نه تنها خارج از تناسب بوده بلکه تبعیض آمیز نیز بوده است. 

این گزارش همزمان در ژوهانسبورگ نیز ارائه شد تا بر محکومیت بیشتر نقض حقوق بشر در بسیاری از کشورهای آفریقایی تاکید شود. درباره آفریقا بیشتر نیجریه مورد اتهام است. در گزارش عفو بین الملل تصریح شده است که گروه تروریستی بوکوحرام و ارتش نیجریه هر کدام به نوبه حقوق بشر را در مقیاسی گسترده نقض کرده اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عفو بین الملل: فرانسه یکی از کشورهای ناقض حقوق بشر است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..