تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خبرگزاری ایتالیایی: همایش فرهنگی ایران و ایتالیا در تهران برگزار می شود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، خبرگزاری  ایتالیائی اجی در گزارشی با عنوان «همایشی در ایران در بزرگداشت گراردو نیولی ایران شناس ایتالیایی» نوشت: روابط ایران و دیگر کشورهای جهان فقط به تجارت منحصر نمی شود بلکه در زمینه فرهنگ نیز جایگاه خود را دارد. 

این خبرگزاری با اشاره به اینکه فردا، پنجشنبه در تهران همایشی با عنوان " آرمان ایران" به ابتکار عمل مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و همکاری جامعه ایران شناسی اروپا SIE، انجمن بین‌المللی مطالعات مدیترانه و شرق ISMEO و سفارت ایتالیا در تهران برگزار خواهد شد نوشت: این همایش برای بزرگداشت گراردو نیولی، شرق شناس و ایران شناس برجسته ایتالیایی، به فاصله پنج سال از درگذشت وی و با حضور استادان و کارشناسان ایرانی و ایتالیایی و همچنین سفیر ایتالیا در ایران برگزار خواهد شد. در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکس از فعالیتهای موسسه ایتالیایی مطالعات مدیترانه و شرق که پروفسور نیولی برای سالهای متمادی عهده دار ریاست آن بود نیز برگزار خواهد شد. 

خبرگزاری اجی افزود: این موسسه در برخی فعالیتهای باستان شناسی برجسته در ایران حضور داشته که از جمله آن می توان به " شهر سوخته" در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد. بر اساس توافق فرهنگی ایران و ایتالیا برای سالهای 2018- 2015، در استان مذکور فعالیتهای باستان شناسی مشترکی توسط کارشناسان دو کشور صورت خواهد گرفت. 

آدریانو روسی ، رئیس ISMEO در این رابطه می گوید : " به اعتقاد من برگزاری همایشی در تهران و آن هم در مکان مهمی مانند مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی برای بزرگداشت گراردو نیولی به فاصله پنج سال از درگذشت وی بسیار حائز اهمیت است. نهادها و سازمانهایی که برای نیولی بسیار عزیز بودند هنوز به یاد او هستند و همکاریهای علمی ایتالیا با کشوری که نیولی به آن عشق می ورزید، دوباره آغاز شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خبرگزاری ایتالیایی: همایش فرهنگی ایران و ایتالیا در تهران برگزار می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..