تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح‌های مقطعی دردی از خوزستان دوا نمی‌کند/ به سفر رئیس جمهور خوش‌بین نیستم

حجت الاسلام و المسلمین‌ مجید ناصری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به زمان سفر رئیس جمهور به خوزستان اظهار داشت: اگر رئیس‌جمهور زودتر به خوزستان سفر می‌کرد؛ بهتر بود و ما در روز اول وقوع بحران در خوزستان بعد از تذکراتی که به هیئت رئیسه داشتند بیانیه‌ای را صادر کردیم.

وی افزود: در بیانیه صادر شده یکی از خواسته‌های مهم نماینده‌های استان، سفر سریع رئیس دولت به همراه هیئت دولت و تشکیل جلسه اضطراری برای حل بحران بود که متاسفانه در آن زمان گوش دولت بدهکار نبود و انجام نشد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: نمایندگان خوزستان بعد از حادثه دوباره به صورت مستمر موضوع را مطرح  می‌کردند زیرا به دنبال این موضوع بودیم که رئیس جمهور به خوزستان سفر کنند تا واقعیت را خودشان ببینند و بشنوند و برای راه‌حل اساسی اقدامات لازم را انجام دهند اما اگر دولت در سفر خود به خوزستان بخواهد جلسه‌ای را برگزار و فقط سخنرانی کند دردی را  دوا و مشکلی را حل نمی‌کند.

وی عنوان‌کرد: در جلسه اخیر نیز نمایندگان نسبت به حل ریشه‌ای مسئله گردو خاک تاکید کردیم.حل این مسئله زیاد سخت نیست زیرا تمام مردم چه کارشناس و چه غیرکارشناس می‌دانند که علت مهم ریزگردها خشک شدن زمین‌های  خوزستان  و تبدیل شدن آن‌ها به صحرا است که با کمترین شدت وزش باد به ریزگرد و گرد و غبار تبدیل می‌شوند.

ناصری‌نژاد با بیان اینکه سفره‌‎های زیرزمینی خوزستان کاهش یافته‌اند، بیان‌کرد: علت اصلی کم شدن آب رودخانه‌هایی از قبیل  کارون، جراحی و کرخه،  سدهایی است که بر روی کارون، کرخه و مارون احداث و آب را انتقال دادند. دولت باید جلوی انتقال آب را گرفته و سهم آب مورد نیاز خوزستان را بیشتر کنند تا رودخانه‌های استان به وضعیت طبیعی خودشان برگردند.

وی با بیان اینکه اگر مسئله انتقال آب حل شود بدون شک مشکل پدیده‌ ریزگردها که منشا داخلی دارند؛ رفع می‌شود، افزود: موضوع رسیدگی به شبکه برق معلول است و علت نیست شبکه برق به دلیل اینکه گرد و خاک  روی آن نشست به  چنین مشکلی دچار شد و یا اینکه می‌گویند قرار است نهال کاری کنیم اولا امر نهال کاری در گذشته انجام می‌شد اما از بین رفت و ثانیا اگر آب وجود نداشته باشد نهال‌‌های کاشته شده نیز ازبین می‌روند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان  تصریح کرد: اساسی‌ترین کار تامین حق‌آبه و میزان آب مورد نیاز استان در حوزه کارون، دز و کرخه است زیرا اگر رودهای یاد شده مملو  از آب شوند در ادامه تالاب‌ها آبگیری و پوشش گیاهی رویش و در نتیجه پدیده ریزگردها از بین می‌رود.

وی افزود: تامین آب مورد نیاز استان بهترین راهحل است و راه‌حل‌های دیگر از قبیل مالچ پاشی، سرمایه‌گذاری، شستن مقره‌ها و عایق بندی شبکه‌های برق در حقیقت پوشش گذاشتن روی اصل موضوع و مشکل است در صورتی که اصل مشکل و راه‌حل آن کاملا مشخص است.

ناصری‌نژاد  با بیان اینکه طرح‌های مقطعی که دولت در نظر می‌گیرد  دردی از خوزستان را دوا نمی‌کند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سفر رئیس جمهور در این مقطع زمانی حالت تشریفاتی و انتخاباتی دارد یا خیر، عنوان‌کرد: در حال حاضر نمی‌توان قضاوت و قصاص قبل از جنایت کرد باید دید که فردا ایشان چه تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند سپس جمع‌بندی‌هایی را بیان می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به سفر رئیس دولت به خوزستان خوش‌بین نیستم، گفت: در سفرهای قبلی دولت به خوزستان تصمیات اتخاذ شده عملیاتی نشد  و ما نگران هستیم که این سفر نیز مانند  سفرهای قبلی باشد و تصمیماتی که اتخاذ می‌شود عملیاتی نشوند و یا اینکه تصمیاتی که گرفته ‌ می‌شوند زودگذر باشند و به رفع و حل بحران‌های خوزستان کمکی نکند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح‌های مقطعی دردی از خوزستان دوا نمی‌کند/ به سفر رئیس جمهور خوش‌بین نیستم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..