تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجوز راه اندازی ۱۳ مدرسه غیردولتی در خوزستان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید کمایی شامگاه چهارشنبه در حاشیه گردهمایی منطقه سه کشوری روسای ادارات مشارکت های مردمی، کارشناسان و مسئولان مراکز غیردولتی به میزبانی خوزستان در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: در آخرین جلسه شورای نظارت در سطح استان خوزستان مجوز تاسیس و راه اندازی ۱۳ مدرسه جدید گرفته شد تا این تعداد مدرسه به مدارس غیردولتی استان افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد مدارس کشورغیردولتی است، سهم مدارس غیردولتی استان خوزستان را ۱۴.۵ درصد و ۲.۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد:  ۹۰۰ مدرسه غیردولتی در استان در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد که بدون احتساب پیش دانشگاهی شمار دانش آموزان مشغول به تحصیل در این مراکز ۱۳۶ هزار نفر است.

کمایی با بیان اینکه خوزستان از لحاظ درصدی از نرم کشوری بالاتر است اما پراکندگی به صورت یکپارچه و یک دست نیست، توضیح داد: در برخی مناطق از نظر تعداد مدارس غیردولتی وضعیت مطلوب است و در برخی دیگر امکان تشکیل این مدارس وجود ندارد.

وی گفت: از ۴۰ منطقه آموزشی ۱۷ منطقه محروم هستند که برخی از آنها فاقد مدارس غیردولتی بوده و در برخی نیز تعداد این مدارس کم است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با تاکید بر اینکه نوع ارائه خدمات در مدارس غیردولتی باید مطلوب و در راستای جلب رضایت خانواده ها باشد، اظهار کرد: همان طور که مدارس غیر دولتی کنترل می شوند مدارس غیردولتی نیز از طریق شورای نظارت و هم از طریق آموزش مورد ارزیابی و نظارت مستمر قرار می گیرند.

کمایی با بیان اینکه دولت به دنبال تحقق سهم ۲۰ درصد مدارس غیردولتی است، این مدارس را یک فرصت خواند و گفت: دو دسته اهداف کمی و کیفی از وجود مدارس مدارس غیردولتی دنبال می شود و به طور کلی مدارس غیردولتی از نظر کمی و کیفی یک فرصت هستند مشروط بر اینکه تحت نظارت باشند.

وی ادامه داد: این مدارس غیردولتی می توانند برنامه های آموزشی ویژه و خدمات نوین را طبق برنامه نظام آموزشی کشور ارائه کرده و طرح های نوین را در سیستم آموزشی اجرایی کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان همچنین از مدارس غیردولتی به عنوان کمکی به بخش دولتی آموزش و پرورش یاد کرد و توضیح داد: با مشارکت های مردمی در بخش غیر دولتی، سهم مدارس دولتی از اعتبارات دولتی افزایش می یابد و می توان خدمات بهتری به بخش دولتی با این اعتبارات ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی منطقه سه کشوری روسای ادارات مشارکت های مردمی، کارشناسان و مسئولان مراکز غیر دولتی به میزبانی آموزش و پرورش خرمشهر با حضور هفت استان خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و چهارمحال بختیاری طی دو روز برگزار شد.

برگزاری جلسات تخصصی پیرامون بررسی دستورالعمل های جدید تدوین شده در قانون مدارس غیردولتی، مسائل و مشکلات این مدارس و همچنین بازدید از اماکن زیارتی و سیاحتی خرمشهر ازجمله برنامه های تعریف شده طی این دو روز بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجوز راه اندازی ۱۳ مدرسه غیردولتی در خوزستان صادر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..