تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین غذاهای برزیلی در المپیک 2016 چه بود؟!+ تصاویر

به گزارش صدخبر :  مسابقات ورزشی المپیک ۲۰۱۶ در کشور برزیل برپا شد و توانست به خوبی از مسئولیت میزبانیش بر بیاید.


در این مطلب می خواهیم به غذاهای محبوب ریودوژانیرو بپردازیم و بدانیم برزیل از میهمانانش با چه خوراکی هایی پذیرایی کرد و آیا اصلا غذاهای برزیلی باب میل ما هست یا نه؟

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
باید توجه داشته باشید که برترین غذاهای ریودوژانیرو را معرفی نمودیم ، غذاهایی که در سفرهای به برزیل طرفداران بیشتری را توانسته اند به دست بیاورد ، المپیک گذشته بهانه ای شد تا بیشتر با فرهنگ غذایی و خوراکی های خوشمزه ی این کشور آشنا شویم.
 

با ما همراه باشید تا خوشمزه های برزیل را بچشیم و با طعم های آن ها آشنا شویم.

 
۱ ) کباب سنتی

در هر شرایطی سفر به برزیل کامل نمی شود مگر آن که کباب سنتی آن را امتحان کنید، کباب سنتی برزیل عموما به صورت تنها سرو نمی شود و در منو همراه مخلفاتی مثل انواع سالاد و غذاهای جانبی ارائه می شود و اما در شهر ریودوژانیرو می توانید برترین و باکیفیت ترین #کباب سنتی برزیل را امتحان کنید، کباب های ریو معروف ترین کباب های برزیل هستند، این کباب ها از کهن ترین غذاهای برزیل هستند و در اکثر رستوران هایی که کباب سنتی ارائه می دهند عکس هایی سیاه و سفید و قدیمی از این غذا بر دیوارهایشان آویخته اند.

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
کباب سنتی برزیل گوشتی است که به صورت استیکی و با ادویه جات مخصوص آماده می شود و توسط آشپزان ماهر به صورت کج برش داده می شوند ، در این کباب ها از گوشت تازه استفاده می شود که اغلب گوشت گاو است و همیشه باید یک لایه ی نازک چربی دور تا دور کباب وجود داشته باشد.

بهترین مکانی که می توانید در ریو کباب سنتی نوش جان کنید رستوران چوراسکاریا پَلیس ( Churrascaria Palace ) است که از این لینک می توانید راجع به این رستوران اطلاعات بیشتری کسب نمایید، این رستوران محیط زیبایی دارد و انواع سوشی، کباب و غذاهای گریل شده را ارائه می دهد.

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
اطلاعات تکمیلی رستوران چوراسکاریا پَلیس

میانگین قیمت در این رستوران ۱۰۱ دلار برزیل می باشد. ( ۱ دلار امریکا = ۳٫۲۶ رئال برزیل ) 

آدرس: ریو، کوپاکابانا، رائو رادولفو دانتس ۱۶.

.Address: R. Rodolfo Dantas, 16 – Copacabana, Rio de Janeiro – RJ, 22020-040, Brazil


۲ ) خوراک فیجودا | feijoada 

فیجودا یکی از اصلی ترین غذا های برزیل است ، این غذا نوعی خوراک است که در آن لوبیای خورشتی، گوشت خوک یا گاو ، سیب زمینی های خرد شده ، کلم پیچ تازه و خرد شده و نوعی آرد به کار می رود، این خوراک با نان های تست و برش های پرتقال سرو می شود که پرتقال ها به هضم غذا کمک می کنند.

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
این غذا در گذشته خوراک بردگان بوده است اما در حال حاضر از محبوب ترین غذاهای برزیل می باشد، این غذا را در اغلب رستوران های ریو می توانید سفارش دهید اما یکی از بهترین رستوران هایی که می توانید فیجودا را در آن میل کنید رستوران کازادا فیجودا ( Casa da Feijoada ) است ، این رستوران سبکی کلاسیک دارد و می تواند شما را به قلب سنن غذایی برزیل ببرد. بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو اطلاعات تکمیلی رستوران کازادا فیجودا

میانگین قیمت برای در این رستوران حدود ۱۰۱ دلار ( رئال ) برزیل می باشد.

آدرس کازادا فیجودا : برزیل، ریودوژانیرو، اپانما، کازادا فیجودا.

.Address: R. Prudente de Morais, 10B – Ipanema, Rio de Janeiro – RJ, 22420-040, Brazil


۳ ) توپ ماهی | Bolinho de Bacalhau

این غذا از نامش مشخص است از ماهی های چرخ شده و طعم دار شده درست می شود که به صورت گلوله ای کوچک در می آورند و آن ها را سرخ می کنند، این غذا نوعی خوراک دریایی است که بسیار ترد و خوشمزه می باشد و با خامه و یا پرتقال سرو می شوند.

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو 
۴ ) کیبی | Kibe

غذای کی بی ( به صورت keebee در زبان پرتغالی خوانده می شود ) یک خوراک گوشتی است که در اصل ریشه در کشورهای عربی خاورمیانه بخصوص لبنان دارد، این غذا توسط مهاجران لبنانی که به برزیل آمده بودند به این مکان آورده شده است و آن قدر در برزیل محبوب شده که در اغلب نانوایی و مغازه های این کشور پیدا می شود.

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
این غذا با گوشت چرخ شده و برخی مواد محلی خاص درست می شود و به صورت گلوله هایی که در انتهایشان نوک تیز می شوند در می آیند و سرخ می گردند و با انواع سس سرو می شوند.

۵ ) نان و پنیر | Pão de Queijo

برزیلی ها یک نوع نان و پنیر دارند که بسیار لذیذ و خوش طعم است و با خوردنش کاملا فرد معتاد خوردن این نان و پنیرها می شود، این نان و پنیر ها که هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان میان وعده استفاده می شوند نان هایی گرد هستند که داخلشان با پنیر پر شده است و در همه ی سوپرمارکت ها، نانوایی ها، شرینی فروشی ها و حتی ایستگاه های متروی برزیل این نان و پنیر های خوشمزه پیدا می شوند.

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
این نان و پنیر ها هم به صورت تکی هم به صورت کیلویی فروخته می شوند و طرفداران زیادی دارند. بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو

۶ ) گوشینها | Coxinha

گوشینها یک غذای بسیار خوش طعم برزیلی است ، این غذا با گوشت مرغ و خامه درست می شوند و در نهایت سوخاری و سرخ شده و سرو می شوند، این خوراک های خوشمزه را به شکل قطرات اشک در می آورند که جذابیت خاصی به آن می دهد.

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
گوشینها در برزیل از گوشت ران مرغ درست می شود و به عنوان غذای اصلی استفاده می شود اما این خوراک خوشمزه را می توان در فروشگاه ها و مغازه های خیابانی برزیل هم پیدا کرد. بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو

۷ ) تاپیوکا | Tapioca

به جرعت می توان گفت در همه ی خیابان های برزیل مغازه های اسنک فروشی و خوراکی های کوچک وجود دارد و حتی برخی از غذاها هستند که برای خوردنشان حتما باید به خیابان ها رفت، همین رستوران ها و فروشگاه های خیابانی غذا به یکی از جاذبه های گردشگری ریو تبدیل شده اند و یک منبع درآمدی خوب برای ساکنان برزیل شده اند و ارائه ی غذا در خیابان ها در زمان برگزاری المپیک ۲۰۱۶ موجب کارآفرینی برای تعداد زیادی از اهالی ریو شده است.

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
تاپیوکا هم یکی از همین غذاهای خیابانی است، تاپیوکا در واقع نوعی میان وعده است که با استفاده از نوعی نشاسته ی خاص به نام کاساو و نارگیل خرد شده درست می شود این مایع سرخ می گردد و میان آن با موادی مثل پنیر و مرغ پر می شود و با دارچین ، موز و شیر زده شده تزیین می گردد، این غذا یکی از بهترین و خوشمزه ترین میان وعده ها ست که مخصوص برزیل است. بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
یکی از برترین مکان هایی که می توانید مزه ی واقعی تاپیوکا را امتحان کنید رستوران باری به نام فیرادیسائو کریستاوائو ( Feira de São Cristavão ) است که تاپیوکاهای منحصر به فردی میپزد. بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو اطلاعات تکمیلی رستوران فیرادیسائو کریستاوائو

میانگین قیمت برای یک نفر در این رستوران خیابانی ۴ دلار برزیل ( رئال ) می باشد.

آدرس فیرادیسائو کریستاوائو : برزیل، ریودوؤانیرو، سائو کریستاوائو ، فیرادیسائو کریستاوائو.

.Address: Campo de São Cristóvão, s/n – São Cristóvão, Rio de Janeiro – RJ, 20291-440, Brazil


۸ ) پاستیل | Pastels

در برزیل پاستیل به نوعی غذای خیابانی گفته می شود که شبیه به پیراشکی است، این پاستیل ها با گوشت، پنیر، کلم  که با ادویه های مخصوص طعم دار شده اند پر و سرخ می شوند ، این پیراشکی ها اغلب با نوعی نوشیدنی که با استفاده از ساقه ی نیشکر جوشانده شده درست می شود سرو می شود.

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
این پاسیتل ها بیشتر صبح ها یا برای میان وعده خورده می شوند.
۹ ) پنیر دلمه ای | queijo coalho

یکی از جاذبه های برزیل و ریو که در حاشیه ی المپیک ۲۰۱۶ قرار گرفته است استراحت و تفریح در سواحل ریو است ، برای آشنایی بیشتر با سواحل ریو می توانید از این لینک دیدن نمایید .

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
در سواحل ریودوژانیرو علاوه بر تفریحات ساحلی و آفتاب گرفتن زیر نور خورشید می توان خوراکی های خوشمزه ای را هم امتحان کرد، پنیر دلمه ای هم یکی از غذاهای ساحلی برزیل است، و یک غذای تفریحی و میان وعده ی مخصوص این کشور می باشد ، این غذا نوعی پنیر است که به سیخ های کوچک و باریک کشیده می شود و  به صورت مستطیل شکل برش داده می شود و با سسی مخصوص تزیین و خورده می شود. بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
این پنیر های کوچک کبابی و گریل می شوند و به یک خوراکی فوق العاده خوش طعم تبدیل می گردند، این پنیرهای دلمه ای یکی از ارزان ترین میان وعده های برزیل هستند.
۱۰ ) فاروفا | Farofa

فاروفا نوعی خوراک خشک برزیلی است که با آرد و برنج سرخ شده درست می شود و به دلیل وجود برنج و سنگین بودن این غذا آن را به عنوان نهار می خورند و در اکثر منوی رستوران های این کشور می توان فاروفا را دید، این غذا علاوه بر آرد و برنج سوسیس، تخم مرغ ، پیازچه و بیکن هم دارد .

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو 

۱۱ ) نان شیرین و پهن | panqueca

این غذا همان پنکیک است با کمی اختلاف، این غذا با همان مایع پنکیک ولی بصورت نازک تر درست می شود اما به جای سرو شدن با انواع شهد شیرین ، داخل آن را موادی شبیه به مایع ماکارونی می ریزند که شامل گوشت، پنیر و سس می شود و پنکیک ها را لوله می کنند و به آن ها خلال دندان فرو می کنند تا از هم باز نشوند و داخل سینی فر میچینند و با پنیر فراوان داخل فر می گذارند تا آماده ی خوردن شوند.

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
این غذا بسیار پر کالری اما خوش طعم است. بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو

۱۲ ) موککا | Moqueca

موککا ( اینطور تلفظ می شود moo-kek-a ) نوعی سوپ شبیه به خورش است که ماده ی اصلی آن ماهی و یا میگو است که با سبزیجات معطر طعم دار می شود ، این خورش پیاز و گشنیز خرد شده هم دارد.

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
این غذا با شیر نارگیل و فلفل مخلوط شده است و حالتی مایع مانند و شبیه به سوپ سفید دارد که در آن ماهی و میگو است ، در دستور اصلی پخت این غذا برنج هم هست اما برخی برنج اضافه نمی کنند. بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
موککا یکی از پرطرفدار ترین غذاهای برزیل است که البته به عنوان میان وعده هم استفاده می شود، پیشنهاد می کنیم اگر مسافر برزیل هستید چشیدن این غذا را از دست ندهید.
۱۳ ) آکاراژه | Acarajé

آکاراژه ( این طور تلفظ می شود a-ka-ra-zjeh ) یک از غذاها و در واقع یکی از فینگر فود یا تنقلات مشهور برزیل است، این غذا مملو از کالری است مواد اصلی تشکیل دهنده ی آکاراژه پوره ی نخود سیاه است و پیاز و پوره ی سیب زمینی این مواد باهم مخلوط و سرخ می شوند و به صورت سوخاری در می آیند و پس از آن داخلش با موادی مثل میگو، سبزیجات، خلال بادام و انواع آجیل پر می شود این غذای پر کالری کمی طعم تند دارد.

بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
این غذا ریشه ای آفریقایی دارد و با سس های مختلف سرو می شود. بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو

توصیه ما بهترین غذا های محلی ریودوژانیرو
خوش مزه بودن یا نبودن غذا ها امری کاملا سلیقه ای است اما اشنا شدن با فرهنگ غذایی ملل مختلف هیجان و جذابیت های خودش را دارد، پیشنهاد می کنیم اگر مسافر ریو هستید یا از غذاهای تکراری خسته شده اید و به دنبال خوراکی های جدید هستید غذاهای برزیل را فراموش نکنید.

منبع:برترین ها




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین غذاهای برزیلی در المپیک 2016 چه بود؟!+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..