تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین کشف کی روش کیست؟

رایان تفضلی بازیکن انگلیسی- ایرانی است که به تازگی مورد توجه کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی قرار گرفته و کی روش برای دیدن بازی او اخیرا سفری به انگلیس داشته است.

به گزارش گروه وبگردی 20:30؛رایان تفضلی، بازیکن فوتبال ایرانی-انگلیسی است که در حال حاضر در پست مدافع برای باشگاه فوتبال پیتربورو یونایتد در لیگ یک فوتبال انگلستان بازی می‌کند. دیلی میل در ماه های اخیر به بازیهای خوب او اشاره داشته است. این بازیکن ایرانی که پاسپورت انگلیسی دارد، با ۲۵ سال سن (۱۹۹۱) مدافع جوانی به حساب می‌آید و با قد ۱۹۶ سانتی متر و وزن ۸۹ کیلو گرم، از فیزیک مناسبی هم برخوردار است.


نشریه دیلی‌میل انگلیس ادعا کرده که کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران، عملکرد «رایان تفضلی» مدافع ایرانی‌الاصل تیم فوتبال پیتربورو یونایتد در لیگ دسته دوم فوتبال انگلیس را زیر نظر گرفته است.


به همین بهانه نگاهی داریم به کارنامه این بازیکن:


آنطور که تفضلی در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرده، در سنین پایه پست او هافبک بوده است ولی قد و قامت بلند او که 196 سانتی متر است و برتری فیزیکی او بر سایر بازیکنان، باعث شده تا مربیان از او در پست دفاع میانی استفاده کنند.


این بازیکن تا سن 18 سالگی برای باشگاه ساوت‌همپتون به میدان رفته و در برهه ای بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو داشته است. باشگاهی که ستاره هایی نظیر گرت بیل، چمبرلین، لوک شاو و ... فوتبال خود را از رده های پایه آن آغاز کردند و تفضلی تجربه بازی در کنار این بازیکنان بزرگ را در کارنامه دارد.

 


تفضلی پس از اینکه فرصت بازی در تیم اول ساوت‌همپتون را به دست نیاورد، به تیم دسته چهارمی «سالیسبری» قرض داده شد. او سال 2012 به تیم دسته سومی منسفیلد تاون رفت و تا تابستان امسال برای این تیم بازی می‌کرد. امسال تفضلی به تیم پیتربورو یونایتد منتقل شده است و مانند فصل گذشته در تیم منسفیلد تاون نمایش های خوبی ارائه داده است.

او در طول این فصل از لیگ یک انگلیس 25 بار از ابتدا برای تیمش به میدان رفته و 3 بار هم موفق شده دروازه حریفان را باز کند؛ آماری که تعداد گل های زده او طی دو فصل اخیر را به عدد 8 می رساند. پیتربورو یونایتد در پایان هفته بیست و هفتم با 37 امتیاز و فاصله 20 امتیازی با صدر جدول رتبه نهم را در اختیار دارد.


رایان تفضلی اخیرا مورد توجه کارلوس کی روش قرار گرفته است و این احتمال وجود دارد که به عنوان دو رگه جدید تیم ملی به اردوها اضافه شود. تفضلی برای رسیدن به خط دفاعی تیم ملی با بازیکنانی آماده‌ای مانند سید جلال حسینی، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی گنجی و عزت الله پورقاز را پیش روی خود می‌بیند که از نظر سنی تنها از پورعلی گنجی سن بیشتری دارد.


او در مصاحبه ای با نشریه انگلیسی در مورد ایران و احتمال حضورش در آن گفته است: «پدرم خیلی در تماس با ایران است. به خاطر این که وابستگان زیادی از خانواده‌ام در ایران زندگی می‌کنند. تا به حال شانس حضور در ایران را نداشته‌ام چون از نظر فشردگی برنامه‌های کاری این امکان مهیا نشده است. خیلی دلم می‌خواهد در آینده به آنجا بروم، اعضای خانواده را ببینم و با فرهنگ آنجا از نزدیک آشنا شوم. در شرایط کنونی نمی‌توانم فارسی صحبت کنم اما در اطرافم بسیاری هستند که فارسی صحبت می‌کنند. پدرم مرتب تلویزیون ایران و به خصوص فوتبال‌های آنجا را تماشا می‌کند. من هم از طریق او خیلی تلاش می‌کنم با زبان و فرهنگ آنجا آشنا شوم.»

 


مدافع پیتربور یونایتد در مورد فوتبال ایران می گوید: «پرواضح است که کارلوس کی‌روش را می‌شناسم. او نامی بزرگ در جهان فوتبال است. بازی‌های فوتبال ایران در انگلیس نشان داده نمی‌شود. هنگام جام جهانی برزیل بازی‌های ایران را تماشا کردم. پدرم واقعا طرفدار بزرگی برای تیم ملی است. ایران بازی به یادماندنی مقابل آرژانتین انجام داد. از طریق پدرم با بازیکنان بزرگ سابق ایران مثل علی دایی و خداداد عزیزی آشنا شده‌ام. خودم هم بازیکنانی مثل اشکان دژاگه که در فولام بازی می‌کرد یا آندرانیک تیمورایان که عضو بولتون بود را می‌شناسم.»

این بازیکن همچنین حضور در تیم ملی ایران را رویای خود دانسته است و اضافه می کند: «اگر به تیم ملی برسم، باعث افتخار خانواده‌ام خواهد بود. بازی کردن زیر نظر کارلوس کی‌روش رویای من است. زیرا او مربی گروهی از بازیکنان بزرگ دنیا بوده است. البته برای دعوت‌شدن به تیم ملی می‌دانم که نیاز هست در سطحی بالاتر بازی کنم. »


از زمان حضور کی روش در ایران بازیکنان زیادی مورد توجه او قرار گرفته اند که تنها برخی از آنها شانش حضور در ترکیب تیم ملی را پیدا کرده اند. البته برخی دیگر مثل استیون بیت آشور و دنیل داوری نیز بوده اند که پس از حضور در تیم ملی در ادامه نتوانسته اند عمکلرد خوبی داشته باشند. در مقابل بازیکنانی نیز مثل رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه پس از حضور در تیم ملی علاوه بر تبدیل شدن به نفراتی کلیدی در افکار کی روش، رشد چشمگیری نیز در عرصه باشگاهی داشته اند. تفضلی در صورت دعوت به تیم ملی با یکی از پر اهمیت ترین چالش های دوران زندگی حرفه ای خود روبه رو خواهد شد و در نهایت باید ببینیم چه اتفاقاتی در آینده انتظار او و تیم ملی را می کشد.

منبع:ورزش سه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین کشف کی روش کیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..