تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمان سفر رئیس‌جمهور آذربایجان به ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دعوت رئیس جمهوری ایران، رئیس جمهور آذربایجان در کمتر از دو هفته آینده به تهران سفر می‌کند.

صراط: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دعوت رئیس جمهوری ایران، رئیس جمهور آذربایجان در کمتر از دو هفته آینده به تهران سفر می‌کند.

به گزارش فارس، محمود واعظی امشب در نشست وزرای ایران و آذربایجان که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: سفر شاهین مصطفی‌اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در یک مقطع بسیار مهمی انجام شد که با توجه به اینکه کمتر از دو هفته آینده به دعوت روحانی رئیس جمهور ایران، الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان به تهران سفر می‌کند.

وی با بیان اینکه‌ سفر شاهین مصطفی‌‌اف از دو بعد حائز اهمیت است، تصریح کرد: ‌از جهت اول اینکه با این سفر فرصتی ایجاد شد تا شاهین مصطفی‌اف به همراه هیأت گسترده از بخش دولتی، مقامات عالی رتبه و همچنین بخش بزرگی از هیأت بخش خصوصی به اردبیل سفر کرده است تا بتوانیم در ارتباط با تصمیمی که در گذشته برای همکاری‌های بین دو کشور گرفته شده، استان‌های مرزی را فعال کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس این تصمیم که با توافق دو رئیس جمهور ایران و آذربایجان بوده، سفر شاهین مصطفی‌اف به استان اردبیل انجام شد که در این جلسه مذاکرات متعددی داشته‌ایم.

واعظی با اشاره به بعد استانی این نشست افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط استاندار اردبیل در بخش‌های مختلفی که می‌تواند روابط استان اردبیل با جمهوری آذربایجان را گسترش دهد، در این نشست به آن پرداخت شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بعد ملی این سفر بسیار حائز اهمیت است که علاقه‌مندیم این سفر نیز همانند سفرهای گذشته، با موفقیت همراه شود.

واعظی به سفر رئیس جمهور آذربایجان به تهران اشاره کرد و ادامه داد:‌ خوشبختانه تصمیم مهمی از طرف جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گرفته شده و آن تصمیم کاهش وابستگی هر دو کشور به نفت است که اقتصاد دو کشور بیشتر بر فعالیت‌های غیر‌نفتی متمرکز می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ ایران و آذربایجان با توجه به اینکه بهترین روابط راهبردی را داشته‌اند، رئیس جمهوران هر دو کشور در سه سال گذشته هفت بار ملاقات داشته و ملاقات دو هفته آینده نیز هشتمین دیدار رئیس جمهوران ایران و آذربایجان است.

واعظی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال این است تا نیازمندی‌های خود را از آذربایجان وارد کشور کند و جمهوری آذربایجان نیز در صادرات نیازمندی‌‌ها اولویت را به ایران می‌دهد به طوری‌که هم در ایران و هم جمهوری آذربایجان ایجاد شغل را شاهد می‌شویم.

وی افزود: هر چقدر کالاهای غیر‌نفتی بین دو کشور افزایش یافته و شرکت‌های ایرانی و آذربایجانی بتوانند همکاری‌های دو جانبه‌ای داشته باشند، این امر موجب رونق اقتصاد دو کشور می‌شود.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خوشبختانه در چند روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی ایران نیز در سفر به باکو مشکلات بانکی که در گذشته ایجاد شده بود را حل کرد.

وی اضافه کرد: در سفری که رئیس جمهور آذربایجان به تهران انجام می‌دهد، تسهیلات ویزایی برای دو کشور به وجود می‌آید و برای سفر اتباع ایرانی به جمهوری آذربایجان نیز تصمیمات اساسی گرفته می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مسأله گردشگری و توریسم سلامت در سفر رئیس جمهور از نکات مهمی است که در آن جلسات مطرح می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمان سفر رئیس‌جمهور آذربایجان به ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..