تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه های جالب برای آنفلوآنزا

علائم حاد آنفولانزا در کودکان که باید به آن‌ها توجه نمایید:

مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) هشدار می‌دهد حتی کودکانی که عموماً بسیار سالم هستند نیز می‌توانند به طور خطرناکی توسط ویروس آنفولانزا بیمار شوند. چنانچه کودک شما دارای هر یک از علائم یا شرایط زیر است به پزشک مراجعه نمایید:

نفس کشیدن تند و سریع یا دشواری در تنفس رنگ پوست خاکستری یا مایل به آبی عدم نوشیدن مقدار کافی مایعات (نشانه‌ی این مشکل، ادرار نکردن در حد و اندازه‌ی معمول است، به دیگر علائم از دست دادن آب بدن در مقاله‌ای با همین عنوان توجه نمایید) استفراغ شدید یا مداوم بیدار نشدن از خواب یا نداشتن تعامل با افراد تحریک‌پذیری بیش از اندازه تا جایی که تمایل به لمس شدن نداشته باشد. علائم شبیه آنفولانزا که بعد از مدتی بهتر شده اما همراه با تب و سرفه‌ی شدیدتر بر می‌گردد. دارای شرایط دیگری است (مانند بیماری ریه یا قلب یا آسم) و به علائم آنفولانزا شامل سرفه و تب ختم می‌شود

بهداشت جهانی هم‌چنین هشدار می‌دهد، اگر کودکان زیر ۵ سال به ویژه کودکان زیر ۲ سال آنفولانزا بگیرند در خطر عوارض حادی هستند. هر ساله حدوداً ۲۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال همراه با عوارض و مشکلات آنفولانزا مانند ذات‌الریه بستری می‌شوند.

اگر کودک شما دارای علائم معمولی آنفولانزا می‌باشد، فوراً با پزشک تماس گرفته و در مورد اینکه آیا باید از او آزمایش گرفته شود سؤال کنید. ممکن است کودک نیاز به درمان با داروهای آنتی‌ویروسی داشته باشد. این داروها برای نوزادان تا سن ۲ هفته تائید شده و چنانچه استفاده از آن در دو روز اول بیماری آغاز شود، بهترین نتیجه را خواهد داد.

در اینجا فهرستی از علائم نمونه‌ی آنفولانزا (که ردیابی و توصیف بعضی از آن‌ها مانند سردرد و درد عضلات، در کودکان بسیار کوچک کاری مشکل است) فردی که آنفولانزا دارد، برخی یا تمامی علائم زیر را دارد:

تب یا احساس داشتن کمی تب (CDC متذکر می‌شود که هر فرد مبتلا به آنفولانزا لزوماً تب ندارد) تب و لرز و تشنج بدن سرفه خشک و کوتاه گلودرد آبریزش یا گرفتگی بینی درد بدن یا عضلات سردرد خستگی (خستگی بسیار زیاد) استفراغ و اسهال (شایع نیست، اما در بعضی از بچه‌ها اتفاق می‌افتد؛ حتی در بزرگ‌سالان نیز اندکی شایع است)

در مقابل، کودکی که سرما خورده است، اندکی تب، آبریزش بینی و تنها اندکی سرفه دارد. مطابق با یافته‌های آکادمی بیماری‌های کودکان آمریکا، آنفولانزا معمولاً باعث می‌شود کودکان (و بزرگ‌سالان) احساس مریضی، درد و ناراحتی بیشتری نسبت به وقتی که سرما می‌خورند داشته باشند. در نهایت، برای کودکان زیر ۱۲ ماه، تعدادی اقدام احتیاطی در موقع بروز تب و سرفه وجود دارد.

اگر کودک شما شرایط زیر را دارد وقت برقراری تماس با پزشک است:

کوچک‌تر از ۳ ماه است و ۱۰۰ درجه‌ی فارنهایت یا بالاتر دارد. چنین تبی در کودکی با این سن نشان‌دهنده‌ی نوعی عفونت یا بیماری وخیم می‌باشد. به طور مکرر تب او به بالای ۱۰۴ درجه‌ی فارنهایت افزایش می‌یابد. بیش از ۲۴ ساعت تب داشته است سرفه‌ای دارد که پس از گذشت ۱ هفته بهبود نیافته است.

آنفولانزا چیست؟

آنفولانزا عبارت است از عفونت گوش، گلو و ریه‌ها که توسط ویروس‌های آنفولانزا ایجاد می‌شود. ویروس‌های آنفولانزای زیادی وجود دارد و سالانه بعضی از آن‌ها بیش از دیگری شایع‌تر است. عفونت‌های آنفولانزا بیشتر در طی فصل آنفولانزا متداول هستند که تقریباً از ماه مهر تا ماه اسفند طول می‌کشد.

چگونه می‌توانم به کودکم که مبتلا به آنفولانزا شده کمک کنم تا کمتر احساس ناراحتی کند؟

چه دکتر برای کودک شما دارو تجویز کرده یا نکرده باشد، کودک شما باید در منزل استراحت مانده و استراحت نماید و بالاخص مایعات زیادی مصرف کند. سعی کنید به کودک میوه‌های یخ‌زده و سوپ یا آبگوشت بدهید.

برای تسکین دردهای عضلانی و تب به کودک مسکن‌هایی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن بدهید. (هیچ‌گاه به او آسپرین ندهید زیرا باعث ایجاد سندروم نادر اما کشنده‌ی ریس می‌شود مگر اینکه پزشک تجویز کرده باشد.)

از مجادله با پزشک معالج بر سر تجویز آنتی‌بیوتیک پرهیز کنید زیرا آنتی‌بیوتیک فقط باکتری‌ها را می‌کشد. نوعی ویروس باعث ایجاد آنفولانزا می‌شود بنابراین آنتی‌بیوتیک‌ها کار مفیدی را انجام نمی‌دهند زیرا باکتری عامل ایجاد این بیماری نیست. اگر در بدن کودک شما به خاطر ابتلا به آنفولانزا نوعی عفونت ثانویه‌ی باکتریایی همانند ذات‌الریه و عفونت گوش یا برونشیت ایجاد شده باشد، استفاده از آنتی‌بیوتیک در دستور دارویی او قرار داده می‌شود.

کودک شما به طور میانگین باید در ۳ تا ۵ روز بعدی احساس بهتری داشته باشد. در ابتدا تب او قطع شده و سپس اشتهایش باز می‌گردد. با این وجود اما بعضی کودکان (و بزرگ‌سالان ) با سرفه‌ای دست به گریبان هستند که دو هفته یا بیشتر طول می‌کشد.

نسخه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه های جالب برای آنفلوآنزا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..