تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان به حاشیه سازان؛ عذرخواهی کنید

محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و یک رسانه دیگر افزود:‌ آنچه امروز از آن با نام مسابقات وگاس شوت نام برده می شود و مدعی هستند که ورزشکاران ایران در آن شرکت کرده و مدال گرفته اند، در حقیقت نام یک برند تجاری یا به عبارتی حامی مالی رقابت های جام جهانی تیراندازی داخل سالن آمریکا است و بیش از 51 سال است که رقابت های مختلف ورزشی از جمله جام جهانی تیراندازی با کمان را حمایت مالی می کند.
شجاعی ادامه داد:‌ نامه اخیر دبیرکل فدراسیون جهانی حکایت از حضور ورزشکاران ایرانی در مرحله چهارم رقابت های تیراندازی با کمان داخل سالن لاس وگاس آمریکا و کسب مدال از سوی کمانداران جوان و نوجوان ایرانی در رشته ریکرو دارد.
وی ادامه داد:‌ همیشه نقطه ضعف ورزش ایران این بود که در مجامع بین المللی نفوذ زیادی برای پیشبرد برنامه ها یا اهداف مورد نظر نداشتیم و حالا برخی مدعی هستند که نامه اخیر دبیرکل فدراسیون جهانی براساس نفود شخص شجاعی است و هیچ پایه و اساسی نداشته و به عبارتی قانونی نیست.
این مسئول ورزشی ادامه داد: ‌اما نکته جالب این است که این نامه با امضای فردی است که چهارسال پیش هم در پی نامه هایی دروغین به فدراسیون جهانی، در نامه ای به همین شکل و همین امضا حکم به تعلیق فدراسیون و برگزاری انتخابات جدید داد و آن را اجرا کردیم.
شجاعی خاطر نشان کرد:‌حتی اگر تصور کنیم که رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان ایران از نفوذ خود استفاده کرده تا دروغ هایی را در قالب واقعیت به خورد مردم و مسئولان بدهند، آیا این نفوذ در جهت نادرست و برای تخریب و تضعیف کشور به کار رفته است یا برای سربلندی ایران بوده است؟
وی با بیان اینکه حال اگر فرض را بر این بگذاریم که من از نفوذم برای راضی کردن کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی لاس وگاس، فدراسیون تیراندازی آمریکا، فدراسیون جهانی و 46 کشور دیگر شرکت کننده در این رقابت ها استفاده کرده ام،‌ پس جشن ایرانیان پس از موفقیت جوانان و نوجوانان ایرانی و بدرقه گسترده تیم در فرودگاه لاس وگاس برپایه نفوذ شجاعی صورت گرفته است؟
شجاعی گفت:‌ چگونه وقتی نامه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به ایران داده که اجازه نقل و انتقال بازیکن به برخی تیم ها نمی دهد، کسی مدعی نمی شود این نامه تقلبی است و چنین مطلبی واقعیت ندارد.
وی ادامه داد: ‌من در فاصله چهار ساعت با حمایت مسئولان وزارت امور خارجه و ورزش و جوانان دنیا را به حرکت واداشتم به گونه ای که کمانداران ایران در کمتر از 45 دقیقه و پس از ورود به فرودگاه دنور آمریکا با پرواز لاس وگاس راهی این شهر شدند.
این مسئول ادامه داد:‌ از سوی دیگر در رایانامه ای به ریاست فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان از آنان خواستم برای اینکه فضای ورزشی، فضایی سیاسی نشود، با توجه به تاخیر ناخواسته کاروان کمانداران ایران به آمریکا شرایطی را فراهم کنند تا ورزشکاران ایران امکان حضور در مسابقه را داشته باشند و این درخواست در فاصله کمتر از سه ساعت با پاسخ مثبت مسئولان فدراسیون جهانی مواجه شد.
شجاعی گفت: ‌بزرگسالان در جریان رقابت های جام جهانی سه راند تیراندازی می کنند و نوجوانان و جوانان دو راند، ‌اما کمانداران ایرانی در پایان روز نخست مسابقه و راند نخست وارد لاس وگاس شدند و هماهنگی های صورت گرفته با فدراسیون جهانی و کمیته برگزاری این فرصت را به آنان داد ‌تا بتوانند پیش از راند دوم،‌ تیرهای راند اول خود را زده و با سایرین در راند دوم شرکت کنند. به عبارتی در یک روز دو راند تیراندازی کردند.
شجاعی توضیح داد: جام جهانی داخل سالن براساس تقویم فدراسیون جهانی همه ساله در چهار مرحله برگزار می شود که مراحل اول تا سوم آن به ترتیب در کشورهای مراکش، ‌تایلند و فرانسه انجام شد و مرحله چهارم آن به صورت ثابت همه ساله به میزبانی آمریکا در لاس وگاس برگزار می شود و ایران نیز با 11 کماندار زن و مرد در سه بخش بزرگسالان، ‌جوانان و نوجوانان در این رقابت ها شرکت کرد.
وی با بیان اینکه سطح فنی جام جهانی لاس وگاس از نظر کمی و کیفی بالاتر از سه مرحله قبلی است، گفت:‌ تیم کمانداران ایرانی می توانست در مرحله سوم این رقابت در نیس فرانسه شرکت کند و قطعا توانایی کسب همین نتایج را نیز داشت، زیرا تیراندازی با کمان ایران روند به جلویی پیدا کرده و کسب مدال دور از انتظار نبود اما با توجه به مشکلات اقتصادی و سطح فنی بالاتر رقابت های لاس وگاس تصمیم گرفته شده تا کمانداران به مرحله چهارم جام جهانی اعزام شوند.
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان اضافه کرد:‌ با توجه به اینکه روادید خیلی دیر صادر شده بود و از سوی دیگر با توجه به تصمیم ناپخته آمریکا برای ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور، با وجود صدور روادید احتمال جلوگیری از ورود کمانداران به خاک آمریکا وجود داشت، بنابراین تصمیم گرفتیم که ورزشکاران به این رقابت ها اعزام نشوند.
شجاعی اضافه کرد: ‌اما مسئولان نظر دیگری داشتند و با توجه به شرایط ایجاد شده و از سوی دیگر صدور روادید از سوی ایران برای کشتی گیران آمریکایی، حضور کمانداران ایرانی در آمریکا یک برد سیاسی محسوب می شد و تیم با تلاش و هماهنگی همه جانبه وزارت امورخارجه و ورزش و جوانان و فدراسیون در کوتاه ترین زمان ممکن وارد آمریکا شد.
شجاعی با یادآوری اینکه مسابقات داخل سالن به طور انفرادی برگزار شده و تیمی نیست، ادامه داد:‌ هر کشور می تواند بدون محدودیت، ورزشکاران را برای شرکت در این رقابت ها ثبت نام کرده و مجوز ورود آنان را کسب کند. بر اساس قوانین، در جام جهانی داخل سالن در صورتی که بازیکنان در دو مرحله از چهار مرحله شرکت کرده و امتیاز مورد نیاز کسب کند، شانس حضور در فینال این رقابت ها را نیز کسب خواهند کرد.
وی توضیح داد‌: ‌اما متاسفانه تنها تیرانداز بزرگسال ایران در این رقابت ها سه تیر 9 زده بود، یعنی در راند اول 297 امتیاز و در راند دوم 300 امتیاز کسب کرده بود و تنها کسانی که 9 امتیازی نداشته یا تنها یک 9 امتیازی داشتند راهی فینال شدند، ‌این کماندار نتوانست راهی فینال شود.
وی ورود بازیکنان تیم ملی تیروکمان ایران به آمریکا را یک «شکست سیاسی» برای دولتمردان آمریکایی توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه به دستور رئیس جمهوری آمریکا به اتباع ایرانی اجازه ورود به خاک این کشور داده نمی شد، ‌ایران با یک تیم وارد خاک آمریکا شد و درحالی که پرچم ایران را به دور خود پیچیده بودند روی سکو ایستادند و همه مردم جهان این موفقیت را دیدند.
شجاعی حضور ایران و کسب مدال های خوشرنگ از سوی کمانداران نوجوان و جوان را نه فقط یک موفقیت بزرگ ورزشی بلکه یک پیروزی دیپلماسی نیز عنوان کرد.
وی بار دیگر با اشاره به اخباری که فدراسیون ایران را متهم به فریب دولت می کند، گفت:‌ امروزه هیچکس نمی تواند واقعیت را حتی از فردی که در دورترین روستاها زندگی می کند، پنهان کند و حالا فدراسیون در چنین شرایطی توانسته است دولت و مردم ایران را بفریبد! ‌آیا مدعیان این موضوع از مخالفان سرافرازی ایران و ایرانیان نیستند؟
محمد علی شجاعی روز گذشته نیز در نشست خبری نامه که به امضای «تام دیلن» دبیر فدراسیون جهانی تیر و کمان رسیده، در اختیار خبرنگاران قرار داده بود که در بخشی از آن آمده استد: ‌ریاست فدراسیون تیر و کمان ایران، طبق درخواست شما بدینوسیله تائید می کنم که Las Vegas shoot همان مرحله چهارم جام جهانی داخل سالن است و همچنین به عنوان میزبانی فینال انجام می شود. در قوانین جام جهانی داخل سالن به طور صریح بیان شده است که Las Vegas shoot به معنی تورنمنت تیراندازی با کمان سالیانه سنتی لاس وگاس و همچنین نمایش تجاری است که از تاریخ 22 تا 24 بهمن ماه 1395 برگزار شد. دو روز اول مسابقات به عنوان مرحله چهارم داخل سالن است.»
رئیس فدراسیون تیراندازی امروز نیز در نامه دیگری‌ را در اختیار نمایندگان ایرنا و باشگاه خبرنگاران جوان قرار داد که نه تنها به حضور ایران در مرحله چهارم جام جهانی در لاس وگاس آمریکا اشاره کرده، بلکه نام کمانداران مدال آور نیز در آن قید شده است.
'برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.'
ورزشی **1828**1379
خبرنگار: ‌خدیجه روزبهانی، انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان به حاشیه سازان؛ عذرخواهی کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..