تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عادت‌هایی که مستقیما روی مغز تاثیر می‌گذارند

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بعضی از عادت‌های روزانه سبب آسیب دیدگی شدید سلول های مغزی و به تبع آن بروز مشکلاتی چون کاهش بهره هوشی، ضعف حافظه، ابتلا به سردرد و دردهای میگرنی، دو بینی، سرگیجه و حالت تهوع و حتی بروز سرطان و تومورهای مغزی می‌شوند. در ادامه با این عادت‌ها آشنا می‌شوید.

استفاده از ظروف تفلون و سایر ظروف فلزی و صنعتی می تواند باعث ورود مواد سمی به بدن و به ویژه مغز شود و آثار بسیار زیان باری بر بدن بگذارد.

استفاده از سیستم لوله کشی قدیمی در ساختمان که جنس قطعات لوله از فلز مس ساخته شده باشد، نیز می تواند به شدت بر سلامت مغز و سایر اندام های بدن اثر منفی بگذارد.

بدن انسان بسیار حساس و ظریف است و در معرض قرار گرفتن با فلزات و ورود این مواد سمی به آن می تواند باعث ابتلای انسان به بیماری های خطرناک و مرگبار شود، زیرا به سختی این مواد از بدن دفع می شوند.

مصرف خوراکی های حاوی روغن های اشباع، انواع مواد سرخ کردنی، روغن ها و مواد چرب و همچنین شیرینی ها هم می تواند باعث پیر شدن سلول های مغزی و مرگ آنها شود و فرد را با انواع مشکلات و آسیب های مغزی مواجه کند.

استفاده از ظروف آلومینیومی در پخت و پز هم یکی دیگر از کارهای اشتباه است و باعث آسیب فراوان به تمامی ارگان های بدن از جمله مغز می شود.

آلومینیوم از جمله آلیاژهای بسیار مقاوم است که حتی در ساخت سفینه‌های فضایی و بدنه هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد. آلومینیوم عمر بالایی دارد و در صورت ورود به بدن به سختی دفع می شود و می تواند صدمات جبران ناپذیر به بدن وارد کند.

سایر عوامل از جمله فشار خون بالا، برخورد متعدد اشیاء با سر به ویژه در مورد ورزشکاران، تصادف و تروما همگی می توانند به مغز آسیب جدی وارد کنند و باعث بروز بیماری های خطرناک و علاج ناپذیر شوند.

انجام برخی از کارها می توانند برای حفظ سلامت بدن و مغز بسیار مفید باشد و باعث افزایش ضریب هوشی، تقویت حافظه، حضور ذهن، هوشیاری و تمرکز بر کارها شود.

از جمله کارها و مواد غذایی مفید برای مغز می توان موارد زیر را نام برد:

خوردن سیب زمینی شیرین، سبزیجات دارای برگ های سبز از جمله کرفس، اسفناج، مصرف انواع کاهو و کلم از جمله کلم بروکلی ،گل کلم، مصرف خوراکی های حاوی ویتامین E ، از جمله گردو، بادام زمینی، مصرف انواع خانواده توت ها مانند تمشک، شاه توت، توت سفید ، بلو بری و توت سفید ، مکمل ها و خوراکی های حاوی ویتامین B2، مانند گوشت قرمز و جگر و در نهایت مصرف انواع دانه های حبوبات و خرما که همگی باعث تقویت و رشد سلول های مغزی جدید ، جلوگیری از آسیب و مرگ این سلول ها و نیز تقویت قوای حافظه می شوند.

در کنار تمامی این فعالیت ها، داشتن تمرین های ذهنی بویژه در دوران میانسالی و سالمندی برای آماده نگه داشتن سطح هوشیاری، خودداری از استعمال دخانیات و پرهیز از داشتن استرس و عصبی شدن همگی در داشتن ذهنی سالم موثر است.

آسیب به سلول های مغزی علاوه بر بروز بیماری های جسمی باعث بیماری های اعصاب و روان در افراد نیز می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عادت‌هایی که مستقیما روی مغز تاثیر می‌گذارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..