تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صلوات از کامل‌ترین اذکار است

گروه اجتماعی: استاد حوزه علمیه صلوات بر محمد و آل محمد را ذکری شریف و کامل دانست و گفت: این ذکر شریف و گرامی هم تسبیح، هم توحید و هم نبوت خداوند متعال است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام احمدی استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مسجد زینبیه قزوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) با اشاره به فضیلت صلوات اظهار کرد: شیاطین بر دودسته هستند شیاطین جنی و شیاطین انسی پیامبر (ص) برای دور کردن شیاطین انسی و جنی از وجود انسان دستوری می‌دهد که به‌واسطه عمل به آن دستور انسان از وسوسه‌های جن و انس در امان خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به دستور پیامبر جهت دور کردن شیاطین انس و جن از وجود انسان افزود: شیاطین جنی با ذکر «لاحَولَ وَ لاقُوةَ الّا بالله» از انسان دور می‌شوند اما شیاطین انسی که انسان را به معصیت خداوند تحریک می‌کنند با صلوات بر محمد و آل ایشان از انسان دور می‌شوند.
استاد حوزه علمیه در ادامه صلوات بر محمد و آل او را ذکری شریف و کامل دانست و اظهار کرد: این ذکر شریف و گرامی هم تسبیح است هم توحید و هم نبوت خداوند متعال وظیفه انسان مؤمن و شیعه آن است که در هرزمانی این ذکر را با خود بگوید و به همراه داشته باشد و از آن بهره کامل معنوی را ببرد.
وی در ادامه با اشاره به آفت مهم در دین‌داری انسان‌ها عنوان کرد: در حوزه دین‌داری آفتی وجود دارد که انسان را گرفتار وزندگی را پیچیده کرده است بخشی از این آفت مربوط به علمای دین و پاره‌ای دیگر مربوط به مقلدین از علما و آن این است که گاهی اوقات انسان تکلیف خود را نسبت به برخی چیزها نمی‌داند چون نکات مهمی از دین و دین‌داری برایش مبهم مانده است یا بیان تکلیف او توسط علمای دین با پیچیدگی همراه بوده است.
حجت‌الاسلام احمدی در ادامه با بیان اینکه علما وظیفه‌دارند احکام و مسائل اعتقادی و اخلاقی را برای مردم به سهولت و سادگی بیان کنند گفت: در مورد مسئله توحید یهودیان به پیامبر گفتند خدایت را برای ما معرفی کن پیامبر اکرم (ص) جوابی ندادند آن‌ها شروع به شماتت و سرزنش کردند پس از چهل روز وحی آمد که‌ای رسول خدا به آن‌ها بگو خداوند یکی است و بی‌نیاز است زاده و زاییده نشده است و احدی شریک خداوند متعال نیست.
شناخت خداوند باید با بصیرت و آگاهی همراه باشد
این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) پیرامون شناخت و معرفت نسبت به ذات خداوند متعال اظهار کرد: آن حضرت می‌فرمایند در مورد ذات خداوند هیچ‌گاه تفکر نکنید چون اگر فکر کنید در وادی ضلالت و تباهی قرار می‌گیرید و گمراه خواهید شد تنها می‌توانید در صفات و مخلوقات خداوند اندیشه کنید.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز در شریعت اسلام گفت: میان زمین و آسمان هفت حجاب و پرده وجود دارد که تنها نماز می‌تواند این حجاب‌ها را پاره کند اگر انسان به مهر سیدالشهدا سجده کند آن نماز هفت حجاب را پاره خواهد کرد و نماز به خداوند می‌رسد.
 حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: اگر انسان نسبت به وظیفه و تکلیف خودآگاهی داشته باشد و به‌طور صحیح عمل کند هیچ‌گاه گرفتار نخواهد شد حضرت زهرا (س) تمام سختی‌ها را تحمل کرد و تمام وجود خود را برای اسلام و ولایت خرج کرد تا دین‌داری برای ما آسان شود.
این استاد حوزه علمیه در پایان گفت: محبت حضرت زهرا (س) در صد جا به فریاد انسان می‌رسد که آسان‌ترین آن لحظه جان دادن است اگر انسان نسبت به وظیفه و تکلیف خودآگاهی داشته باشد و به‌طور صحیح عمل کند هیچ‌گاه گرفتار نخواهد شد.
 
منبع: خبرگزاری رسا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صلوات از کامل‌ترین اذکار است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..