تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تماشا کنید: ثبت رکورد جدید تایپ با استفاده از ایمپلنت مغزی

تماشا کنید: ثبت رکورد جدید تایپ با استفاده از ایمپلنت مغزی

تایپ فرایندی بسیار پیچیده است، و برای افرادی که دچار فلج یا سایر محدودیت های فیزیکی هستند این فرایند به دلیل تعداد قابل توجه ترکیبات موجود بین حروف دشوارتر هم می شود. بنابراین محققان همواره در تلاش بوده اند تا روش های جدیدی را برای تایپ کردن با حذف لزوم استفاده از دست ها ارایه دهند. اخیرا گروهی از محققان در دانشگاه استنفورد، رکورد تایپ با استفاده از ایمپلنت مغزی را چهار برابر بهبود بخشیده اند. در ادامه با تک شات همراه باشید.


کنسرسیوم تحقیقاتی BrainGate استنفورد سال هاست مشغول توسعه ی روش هایی برای ارتباط مستقیم رابط های کاربری کیبورد به مغز می باشند. فناوری این گروه شامل جایگذاری الکترودها در کورتکس حرکتی مغز – منطقه ای از مغز که حرکت را کنترل می کند – و دریافت سیگنال های مغزی است. این سیگنال ها سپس به عنوان حرکات مکان نما بر روی یک کیبورد مجازی تفسیر می شوند.


این کنسرسیوم در طی چندین نسخه ای که از این فناوری ارایه داده اند تغییرات متعددی در آن ایجاد کرده اند و آخرین مقاله منتشر شده نمایانگر پیشرفت این گروه است. این گروه، فناوری خود را بر روی دو داوطلب مورد آزمایش قرار دادند که یکی از آنها توانست رکورد جهانی این سبک تایپ را تغییر دهد. این مرد توانست با سرعت هشت کلمه در دقیقه تایپ کند که چهار برابر رکورد قبلی است.


محققان امیدوارند که این سرعت با افزوده شدن امکان autocomplete(تکمیل خودکار کلمات با حدس زدن حروف بعدی) همانند آنچه در اسمارت فون ها در دسترس است باز هم افزایش یابد. این گروه همچنین قصد دارد این فناوری را بیسیم کرده و الگوریتم های آن را بهبود بخشند. با افزایش صحت و درستی عملکرد این فناوری، می توان از آن کاربردهایی بیش از یک کیبورد را انتظار داشت که می توان به صندلی های چرخدار یا اگزواسکلت های رباتیک اشاره کرد.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تماشا کنید: ثبت رکورد جدید تایپ با استفاده از ایمپلنت مغزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..