تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری جلسه کارگروه توسعه ی صادرات خراسان رضوی

جلسه ی کارگروه توسعه ی صادراتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان در این جلسه گفت: حضور در بازار روسیه برای ما اهمیت زیادی دارد؛ از این رو وجود دبیرخانه ای  برای توسعه ی صادرات تولیدات و کالاهای استان به این کشور و ۵۲ جمهوری پیرامون آن ضروری است.
وی افزود: این دبیرخانه می تواند ضمن معرفی ظرفیت های استان، کمک موثری در ارزیابی و نیازسنجی از بازار ان کشورها و نیز رفع موانع و مشکلات صادرکنندگان و فعالان اقتصادی، باشد.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: این دبیرخانه باید متقابلا نقش ویژه ای در شناساندن و معرفی ظرفیت های بازار روسیه نیز ایفا کند.
رشیدیان ضمن ارائه گزارش برنامه ی پیشنهادی تجارت خارجی استان که بر اساس آن اعزام هیئت های تجاری و حضور در نمایشگاه های تخصصی کشورهای هدف به جای برگزاری نمایشگاه اختصاصی در دستور کار قرار می گیرد؛اظهار کرد: باید برای استفاده و حضور در بازارهای جدید از ظرفیت وزارت خارجه، دفتر ارتباطات اسلامی و اتاق بازرگانی استفاده کرد تا پیش از ایجاد نمایشگاه در این کشورها، نیاز سنجی ها صورت گرفته باشد.

وي تاکید کرد: ما امروز این طرح را به عنوان کف هدف صادراتی استان می پذیریم و تصویب می کنیم اما از همه دستگاههای اجرایی، بخش خصوصی ،بانک ها و... می خواهیم در تحقق آن کمک کنند؛ چراکه این اهداف فقط با کار تیمی محقق می شود.
استاندار خراسان رضوي اضافه کرد: در ایام غیر پیک باید از ظرفت تخفیف های ۶۰ درصدی هتل ها و مراکز اقامتی استان نیز برای پذیرش هیئت های خارجی استفاده کنیم.
همچنین در این جلسه طرح تشکیل پایانه صادراتی تربت حیدریه و  طرح مرکز خدمات صادرات و توسعه تجارت شرق کشور ارائه شد که استاندار خراسان رضوی در اين خصوص بيان کرد: پیش از ایجاد هر طرح جدید مثل پایانه صادراتی یا مرکز خدمات صادرات بايد مطالعه دقیق صورت گیرد تا اگر از همه ظرفیت های موجود استان استفاده شده؛ فرصت جدید ایجاد شود تا سرمایه گذار در نهایت متضرر نشود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی  وتوسعه ی منابع استانداری خراسان رضوی نيز در توجیه طرح تشکیل پایانه صادراتی تربت حیدریه گفت: این پایانه صرفا مختص تربت حیدریه و شهرک های صنعتی نیست؛ بلکه نیم نگاهی به مسئله صادرات محصولات صادراتی منطقه مثل پسته، زعفران انگور و کشمش دارد؛ ضمن اینکه آینده فرودگاه شهید مدرس کاشمر روشن و درخشان است.
محمد مهدی مروج الشریعه اضافه کرد:مهم تر از همه این که بخش خصوصی این طرح را تهیه کرده و برای سرمایه گذاری در این حوزه آماده است .

وي تشکیل نمایشگاهی دایمی به مساحت هزار متر مربع برای معرفی ظرفیت های صادراتی استان به هییت های تجاری خارجی، ثبت شرکت ، ثبت بند، ثبت سفارش اقدامات حقوقی از طریق دفاتر مرکز در خارج از کشور از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی هم یادآور شد: باید از ظرفیت مشهد ۲۰۱۷ برای برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی برند حلال به نحو شایسته ای استفاده کنیم.
در این جلسه همچنین رییس نمایشگاه بین المللی مشهد از تدوین سند پنج ساله توسعه صنعت نمایشگاهی استان بر اساس یک برنامه پژوهشی خبر داد  .
انتهای پیام// ف ف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری جلسه کارگروه توسعه ی صادرات خراسان رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..