تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسجد جامع شهر تازه کند مغان افتتاح شد + تصاویر

ساعت: 18:45 منتشر شده در مورخ: 1395/12/04 شناسه خبر: 1046024

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل؛

در آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مسجد جامع شهر تازه کند افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، حجت الاسلام رشادی امام جمعه پارس آباد، صمدی فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستانی مسجد جامع شهر تازه کند افتتاح شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در مراسم افتتاح این مسجد با بیان این‌که از صدر اسلام تاکنون در مساجد برنامه‌های تربیتی دینی و مذهبی به شکل گسترده انجام می‌شد، اظهار داشت: امروز نیز شایسته است کارکرد مساجد مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد تا بتوانیم مبانی اصلی و حقیقی این مکان مقدس را حفظ و احیا کنیم.

آیت الله سید حسن عاملی مسجد را سنگری مستحکم در برابر دسیسه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان اعلام و تصریح کرد: دشمنان ما به دلیل کارکرد مساجد از چنین فضاهایی ترس و واهمه دارند و هرگز حاضر نیستند خود را در معرض مقابله و مواجه با چنین اماکنی قرار دهند.

وی تاثیرگذاری مسجد را یک تاثیرگذاری حقیقی برشمرد و افزود: اگر امروز در کشورهای غربی و اروپایی اقدام به تخریب مسجد می‌کنند به دلیل آن است که از حقیقت پیام مسجد و کارکرد حقیقی آن آگاه بوده و این بزرگترین ترس و واهمه برای آنهاست.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه مساجد می‌توانند در جذب و جلب جوانان موفق عمل کرده و یک تربیت حقیقی را برای نسل آینده رقم بزنند، گفت: خدا را شاکریم که امروز در فضای پر از معنویت در شهر تازه کند مسجدی افتتاح شد که منشا خیرات و برکات معنوی و هدایت بسیاری برای مردم است.

امام جمعه اردبیل با قدردانی از همت اهالی در ساخت مسجد جامع خاطرنشان کرد: مساجد ما باید پر رونق‌تر از گذشته به فعالیت‌های خود ادامه دهد تا مبادا در اثر بی‌توجهی به این اماکن دشمن از غفلت‌ها استفاده کرده و بخواهد ضربه‌ای را به نظام و ملت ما وارد کند.

عاملی همچنین بر ضرورت خدمت رسانی مردم این منطقه مرزی تاکید و خواستار تغییر نام شهر تازه کند شد و گفت: انتخاب نام تازه کند در خور این شهر نیست؛ زیرا که این نام مربوط به زمانی بود که تازه کند شهری نوپا و توسعه نیافته بود، اما امروز در عین حال که جمعیت این شهر افزایش چشمگیری، از سویی هم بر عمران و آبادانی آن طی سالهای اخیر افزوده شده و لذا اعتقادم بر این است که نام این شهر بایستی تغییر پیدا کند.

در این مراسم، حجت الاسلام پرویز احمدی روحانی مستقر در شهر تازه کند نیز گفت: مسجد جامع تازه کند 640 متر زیر بنا و 1170 متر مساحت دارد که با همت اهالی شهر تازه کند ساخته شد.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت این مسجد 13 ماه بطول انجامید، افزود: برای ساخت این مسجد بیش از 361 میلیون تومان هزینه شده است و با اینکه از سایر ادارات و نهادها برای ساخت این مسجد درخواست کمک کرده بودیم اما بدون دریافت ریالی از آنها، تمام هزینه ساخت آن توسط اهالی شهر تازه کند تامین شد و در این میان تنها اداره اوقاف 760 هزار تومان کمک کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: این مسجد 16 میلیون تومان بدهی دارد و در همین جا از فرماندار و همه مسوولان انتظار داریم برای کمک به رداخت بدهی این مسجد همت کنند.

وی همچنین عدم استقرار ادارات، بانکها و دادگستری را از مشکلات پیش روی مردم شهر تازه کند دانست.

در این مراسم معنوی که بخشدار، اهالی و ائمه جماعات، هیئت امنا مساجد شهر تازه کند نیز حضور داشتند پس از افتتاح این مسجد، نماز مغرب و عشاء نیز با حضور پر شور نمازگزاران تازه کندی به امامت آیت الله عاملی اقامه شد.

 

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسجد جامع شهر تازه کند مغان افتتاح شد + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..