تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خانه حضرت زهرا(س) چند متر بود؟

به گفته برخی صاحب‌نظران با توجه به دیگر گفته ‏هاى ثبت ‏شده، مسلم است که خانه فاطمه(س)بین مربع قبر و ستون تهجد بوده است.

مردى به عبد الله بن عمر گفت: درباره على بن ابى‌طالب(ع) برایم سخن بگو. عبد الله گفت: اگر مى‏ خواهى بدانى که مقام و منزلت على(ع) نزد رسول الله(ص)چه اندازه بوده، پس نظر کن به خانه‏اش نسبت‏ به خانه ‏هاى پیامبر(ص)، سپس با دست‏ خود به خانه على(ع) و فاطمه(س)اشاره کرد و گفت: این خانه اوست که در وسط خانه ‏هاى پیامبر خدا(ص)قرار گرفته است.

همچنین بتنونی در مورد مساحت ‏خانه حضرت فاطمه(س)می نویسد:طول خانه فاطمه(س)از طرف جنوب14.5، از طرف شمال 14 و از طرف شرق و غرب 5.7 متر بوده است.پس می توان نتیجه گرفت خانه ایشان نزدیک به 90 متر مربع بوده است.

منابع:

1-. مدينه‏ شناسى، ص73. 

2-. سفينة البحار، ج‏1، ص115.

3-. الرحلة الحجازية، ص327.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خانه حضرت زهرا(س) چند متر بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..