تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطرات پنهان مکمل ها

بسیاری از مکمل‌های گیاهی، مواد دارویی پنهانی در خود دارند که می‌توانند باعث خطرات جدی برای سلامتی شوند.
در این تحقیق دریافت شد که مکمل‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند – و معمولا برای درمان چاقی و اختلالات نعوظ تبلیغ می‌شوند – و برچسب «کاملا طبیعی» خورده‌اند، عموما مواد دارویی خطرناکی دارند که بر روی برچسب ذکر نشده‌اند.
پروفسور برنز از دانشگاه کوین که در این زمینه تحقیقات پیشرفته‌ای را انجام می‌دهد: ما به تحقیقاتی از سراسر دنیا نگاهی دوباره انداختیم و مکمل های گیاهی را مورد بررسی قرار دادیم. دریافتیم که این مکمل ها، چیزی نیستند که مصرف کننده‌ها معمولا فکر می‌کنند – آن‌ها فکر می‌کنند که دارند از فواید یک محصول طبیعی استفاده می‌کنند اما در واقع یک داروی پنهانی را دریافت می‌کنند.
این محصولات، داروهای بدون مجوزی هستند که بسیاری از مردم مقادیر زیادی از آن‌ها را مصرف می‌کنند، بدون آن که از تداخل آن‌ها با داروها یا مکمل‌های دیگری که ممکن است استفاده کنند، اطلاع داشته باشند. این مسئله بسیار خطرناک است و می‌تواند عوارض جانبی شدیدی داشته باشند.
این تحقیق باعث شد که سوالات بسیاری راجع به ایمنی محصولات لاغری‌ای که سیبوترامین دارند، پیش بیایند. سیبوترامین تا سال ۲۰۱۰ به عنوان دارو تحت نام ردوکتیل استفاده داشت. اما به علت افزایش خطر حمله‌ی قلبی و سکته که همراه با مصرف این دارو دیده شد، مصرفش در آن سال در آمریکا و اروپا متوقف شد.
تادافیل و سولفوایلدنافیل، رایج‌ترین موادی بودند که در محصولات عرضه شده برای اختلالات نعوظ استفاده شدند. وقتی از این مواد در کنار داروهایی استفاده شوند که نیترات دارند، می‌توانند باعث کاهش شدید فشار خون شوند و مشکلاتی جدی برای سلامتی ایجاد کنند.
پروفسور برنز یادآور شد: این یک مسئله‌ی جدی است،‌ چرا که برای افرادی که مبتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت، چربی خون بالا و فشار خون بالا هستند، داروهایی تجویز می‌شوند که نیترات دارند. اگر در کنار این داروها، برای درمان اختلال در نعوظ خود از مکمل‌های گیاهی استفاده کنند، ممکن است که به شدت بیمار شوند.
افرادی که از این محصولات استفاده می‌کنند، از دریافت چنین موادی مطلع نخواهند بود و ممکن است وقتی به پزشک مراجعه می‌کنند، از آن سخن نگویند و تشخیص دلیل عوارض جانبی دشوار شود. این شرایط، بسیار خطرناک است.
محققان گفتند: از این مقاله، می‌توان به اهمیت نقش تحقیقات، مخصوصا درباره‌ی محتویات مکمل‌ها پی‌برد که باید چنین اطلاعاتی در اختیار مقامات مربوط قرار گیرند.

منبع: آشپزباشی، ترجمه شده از Science Daily

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطرات پنهان مکمل ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..