تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پوسیدگی دندان کودکان، علت و درمان

یکی از مهم ترین عوامل پوسیدگی دندان در کودکان اشتباهات والدین است.

یکی از مهم ترین عوامل پوسیدگی دندان در کودکان اشتباهات والدین است. اگر فکر می‌ کنید کودکان باید بلافاصله پس از غذا خوردن مسواک بزند و مصرف میوه برای سلامت دندان‌ها مفید است، این مطلب را بخوانید تا با دشمنان دندان آشنا شوید.

مسواک زدن پس از غذا خوردن

بر خلاف تصور والدین، مسواک زدن کودکان بالافاصله بعد از غذا خوردن به دندان‌ های آنها صدمه می زند. یافته های متعدد نشان می‌ دهند اسید موجود در غذا و نوشیدنی ‌ها باعث نرم شدن مینای دندان می ‌شود. بنابراین استفاده از مسواک بالافاصله پس از صرف وعده ‌های غذایی سطح دندان را خراشیده و به آن آسیب می زند.

آب معدنی

آب های معدنی در مقایسه با آب لوله کشی شده شهری فلوراید اندکی دارند. دندان های کودکانی که آب معدنی می نوشند در مقایسه با دندان های هم سالان شان که چنین نمی کنند آسیب پذیرترند. کودکانی که آب معدنی می نوشند، 26 تا 48 درصد کم‌ تر از کودکانی آب لوله کشی می نوشند فلوراید دریافت می‌کنند.

بازی‌های کامپیوتری

بازی ‌های کامپیوتری نیز باعث پوسیدگی دندان های کودکان می‌ شوند. نتایج پژوهش های دانشمندان بریتانیایی نشان می ‌دهند، کودکانی که ساعت ها مقابل تلویزیون و کامپیوتر می نشینند و بازی ویدئویی و کامپیوتری می کنند دو برابر بیشتر از سایر همسالان شان که چنین نمی کنند با پوسیدگی دندان دست و پنجه نرم می کنند. کودکانی که سرگرم بازی هستند پر خوری می کنند.

استفاده از خمیر دندان‌ های معمولی

بر خلاف باور والدین، خمیر دندان‌ های معمولی نمی ‌توانند به خوبی از دندان‌ های کودکان محافظت کنند، چرا که در آنها فلوراید کافی وجود ندارد. به باور کارشناسان، باید خمیر دندان‌هایی برای کودکان تهیه کرد که بیش از میزان معمول فلوراید دارند.

نوشیدنی‌های شیرین و نوشابه‌ها

یکی از مهم ‌ترین عوامل شیوع بیش از حد پوسیدگی دندان در کودکان، نوشیدن نوشابه‌های گازدار، آب میوه‌های صنعتی و نوشیدنی‌های شیرین است.

متاسفانه موادی که برخی از تولید کنندگان به محصولات شان اضافه می ‌کنند باعث پوسیدگی دندان می شود. بیش از دو سوم چهار تا 18 سالگان آمریکایی با پوسیدگی دندان دست و پنجه نرم می کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پوسیدگی دندان کودکان، علت و درمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..