تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۲۵۰ بیمار کلیوی در زنجان از چرخه دیالیز خارج شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طهماسبی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حیطه بهبود سلامت بیماران کلیوی در ۱۳ اسفندماه همزمان با روز جهانی کلیه اولین مرکز تخصصی دیالیز استان افتتاح می‌شود که این مرکز دارای پنج طبقه است که قرار است طبقه اول این ساختمان به عنوان مرکز دیالیز تخصصی بیماران شروع به کار کند.

وی  ادامه داد:  انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان افزایش بیمار دیالیزی را خواهیم داشت که بر اساس آمارها در سال ۹۴ این بیماران به میزان ۷.۵ درصد در سطح کشور و ۴.۵ درصد در کشورهای پیشرفته افزایش داشته که استان زنجان نسبت به نرم کشوری میزان کمتری افزایش داده است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: انجمن خیریه بیماران کلیوی از سال ۶۳ اولین بخش دیالیز بهداشتی شروع به کار کرده و در سال ۷۰ به طور رسمی با اخذ مجوز از انجمن خیریه مرکز فعالیت خود را آغاز کرده است.

طهماسبی افزود: ارائه خدمات درمانی ـ معیشتی برای بیماران از وظایف این انجمن است و از اولویت‌های این انجمن است تا به با کمک خیرین مشکلات معیشتی بیماران را برطرف کند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه طبق آمارهای برآورد شده ۴۸ درصد بیماران کلیوی مربوط به بیماران پیوندی و ۵۲ درصد مربوط به دیالیز هستند، گفت: استان زنجان با داشتن ۱۶۰۰ بیمار کلیوی تحت پوشش دیالیزی ـ مراقبتی توانسته است ۱۲۵۰ بیمار را از چرخه دیالیز خارج کند و تنها ۳۶۰ بیمار را در بخش دیالیزی خدمت‌رسانی کند.

طهماسبی افزود: آنچه در افتتاح این مرکز شاهد خواهیم بود کاهش تراکم بیماران در مراکز دیالیزی و عدم مراجعه بیماران به استان تهران برای دیالیز است، افزود: طبقه اول از صفر تا صد توسط خیرین تامین شده است و یک بخش از این ساختمان به مسائل پیشگیری و آموزش و یک بخش هم به خوابگاه برای بیمارانی که از شهرستان‌ها برای دیالیز مراجعه می‌کنند اختصاص داده شده است که به طور کلی ۱۲ سوئیت در این خوابگاه تعبیه می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۲۵۰ بیمار کلیوی در زنجان از چرخه دیالیز خارج شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..