تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت ۴۱۸ وکیل در کرمان/ استقلال کانون وکلا حفظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شعبانی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارمین دوره هیئت مدیره کانون وکلا در تاریخ ۳۰دی ماه ۹۵ با برگزاری انتخابات تشکیل شد.

وی افزود: بعد از انتخابات در دوره دو ساله پیش رو پنج نفر به عنوان منتخبین وکلا کار خود را در هیئت مدیره  جدید اغار کردند.

شعبانی ادامه داد: کانون وکلای دادگستری به عنوان قدیمی ترین نهاد مدنی در کشور است و جزء معدود نهادهای مدنی است که از سال ۱۳۳۱با  تصویب لایحه قانون استقلال وکلای دادگستری تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه کانون وکلای دادگستری در آن سال  یک شخصیت حقوقی و مستقل از قوه قضائیه پیدا کرد، گفت: در استان کرمان از سال ۱۳۸۹ کانون وکلای دادگستری کرمان از کانون مرکز منتزع شد و با  ۷۰۰ وکیل و کارآموز کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر در استان  این روند ادامه دارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر کانون وکلای دادگستری استان  کرمان در مجموع هزار و ۳۶۸ عضو  دارد که از این تعداد هزار و ۵۰ وکیل پایه یک و ۳۱۸ نفر کارآموز در حال انجام وظایف قانونی خود هستند.

وی بیان داشت: از میان وکلای پایه یک ۶۳۹ نفر مرد و ۴۱۱ نفر را بانوان وکیل تشکیل می دهند و در میان کارآموزان  ۱۰۰ نفر مرد و  ۲۱۸ نفر بانوان هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری در ارتباط مستقیم با مردم است، اظهار کرد: خدمات رایگان مشاوره و وکالت در مواقع مورد نیاز با تشخیص عدم بضاعت مالی به کانون مراجعه می کنند و این خدمات ارائه می شود و علاوه بر آن دستگاه های قضایی در کنار نهادهایی از جمله  بهزیستی و کمیته امداد تفاهم نامه با کانون امضا می کنند.

وی عنوان کرد: وکلا سه روز در هفته در محل کانون حضور دارند و روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه به مراجعات مردمی اختصاص دارد.

شعبانی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۹۵ فقره ارجاعی از کمیته امداد، ۳۴ فقره از سازمان بهزیستی مراجعه کننده داشتیم، اظهار کرد: ۱۰۷ نفر به طور شخصی به کانون مراجعه کردند و تقاضای وکالت معاضدتی داشتند و  ۳۰۸ فقره پرونده وکالت تسخیری برای دادگاه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه هفتم اسفند ماه  روز وکیل مدافع است به تشریح برنامه های این هفته از سوی کانون وکلای دادگستری پرداخت و گفت: برگزاری مراسم سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل در هفتم اسفندماه، دیدار با امام جمعه و رئیس دادگستری، غبار روبی مزار  شهدا، حضور در اداره زندان و معاضدت از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این زمینه است.

شعبانی با تاکید به حفظ استقلال کانون وکلای دادگستری به عنوان یک نهاد خود گردان، افزود: علت استقلال کانون وکلای دادگستری کاملا روشن است در تمام سیستم های قضایی در دنیا معمولا کانون وکلا و وکلا از قوه قضائیه مستقل هستند به گونه ای که  شرط دوام و بقای این نهاد که حدود ۷۰، ۸۰ سال از عمرش می گذرد این است که استقلالش حفظ شود و به خدمات خود به طور مطلوب ادامه دهد.

وی گفت: در استان کرمان ۴۱۸ وکیل وجود دارد که شهرستان سیرجان با ۸۳ وکیل بیشترین وکیل را در بین شهرستانها داراست.

لزوم حفظ شان وکلا

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان هم  در این نشست گفت: کانون وکلای، مرجع قضای و شهروندان سه راس یک مثلث قضایی هستند که هیچ کدوم از این سه راس قابل نادیده گرفتن نیستند.

علی فیروزمند افزود: مردم در این میان واجد حقوق مسلمی  به نام حقوق شهروندی هستند؛ اهمیت این موضوع به اندازه ای است که قانون گذار را بر این داشت قانونی جداگانه در این خصوص با نام قانون حفظ حقوق شهروندی به تصویب برساند این قانون در نفس خود لازم است اما کافی نیست چرا که نیاز به ابزارهایی دارد که این ابزارها در واقع تجلی دهنده  موجود وکلا است.

وی با بیان اینکه انتخاب وکیل برای همه اشخاص آزادانه در نظر گرفته شده است، افزود: طبیعتا وکیل هم باید از حق دفاع آزاد برخوردار باشد و باید مستقلانه  و به درستی از موکلش دفاع کند.

فیروزمند با تاکید بر اینکه استقلال وکلا هیچ خدشه ای به قوه قضاییه وارد نمی کند بلکه ضامن حقوق مردم است، اظهار کرد: تضعیف کانون وکلا و وکلا در واقع به معنای ضربه زدن به مردم است.

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان عنوان کرد: کانون وکلا در این راستا وظایفی که قانون بر عهدش گذاشته را به خوبی انجام داده است؛ معاضدت قضایی یکی از مواردی است که کانون به درستی به آن عمل می کند.

وی بیان داشت: امسال حدود ۵۰۰ وکیل معرفی شده است که بدون دریافت هیچ حق الزحمه کار کردند این در حقیقت رسالت وکلا است.

فیروزمند با اشاره به اینکه وکلا هم توقع دارند که مورد بی مهری از ناحیه صدا و سیما، قوه  قضاییه و سایر نهادها  قرار نگیرند، اظهار کرد: همین طور که دستگاه قضا از ما توقعاتی دارد ما هم متقابلا توقعاتی داریم که آن رعایت شان وکلاست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت ۴۱۸ وکیل در کرمان/ استقلال کانون وکلا حفظ شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..