تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انجام تست 2 هزار و 925 راس دام بر علیه بیماری سل

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علیرضا قدرتی گفت: سل یکی از بیماریهای عفونی و قابل انتقال بین انسان و حیوان است و با سیلِ سل علاوه بر انسان و نشخوارکنندگان، حیوانات خانگی و حیات وحش را نیز مبتلا می کند، لذا امر کنترل و مبارزه با این بیماری بسیار مشکل میباشد.

قدرتی افزود: باکتری عمدتاً از راه تنفس وارد بدن می شود ولی راههای مادرزادی، دستگاههای تناسلی، گوارشی و حتی زخمهای پوستی نیز امکان انتقال را فراهم می کند و گاهی نیز از راه آغوز آلوده و شیر آلوده نیز منتقل می شود.

او عنوان کرد :  یکی از راه های کنترل بیماری حذف دام های آلوده از گله است که در این روش از تست توبرکولین استفاده شده و تمام دام هائی که سنشان از 4 ماه میگذرد مورد آزمایش قرار گرفته و آنهائی که واکنش مثبت دارند به کشتارگاه اعزام می شوند.

قدرتی در پایان گفت: پیش بینی امسال برای مبارزه با این بیماری 3 هزار و 950 راس تست سل است که تا کنون 2هزار و 925 راس دام تست شده اند.
انتهای پیام// ح خ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انجام تست 2 هزار و 925 راس دام بر علیه بیماری سل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..