تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش ۲ درصدی بیکاری و ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در مازندران

ساعت: 16:13 منتشر شده در مورخ: 1395/12/04 شناسه خبر: 1046166

استاندار مازندران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور موضوع اشتغال است، گفت: در طول سه سال و نیم گذشته بیش از 100هزار شغل تولید و دو درصد بیکاری کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، ربیع فلاح‌جلودار در سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی صنایع در بابلسر، اظهار کرد: مازندران با وسعت 24هزار کیلومتر مربع و 3 میلیون و 200هزار نفر جمعیت که 4.1 درصد جمعیت  کشور و 1.46 درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص می‌دهد.


وی با بیان اینکه استان مازندران دارای 22 شهرستان، 58 شهر، 50 بخش و 122 دهستان است و در بیشتر محصولات استراتژیک و تنوع مختلف محصولات کشاورزی رتبه نخست را دارد، افزود: این استان در بحث برخورداری از زیرساخت‌ها و استفاده از بنادر مختلف آماده برای انواع فعالیت صنعتی و تولیدی بوده و ششمین اقتصاد ایران را دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه همجواری با کشورهای روسیه، سی‌آی‌اس، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری را فراهم کرده است، تصریح کرد: دسترسی به زیرساخت حمل و نقل خطوط ریلی، آبی، هوایی و زمینی و دسترسی به مراکز کشور با راه‌های مواصلاتی و بنادر متعدد یک فرصت بی‌نظیری برای همکاری با کشورهای همسایه است.

این مسؤول با اشاره اینکه مازندران به لحاظ جاذبه طبیعی و تاریخی و فرهنگی به مکان توریستی جهان و منطقه تبدیل کرده است، گفت: استان مازندران 38 شهرک صنعتی با 2 هزار هکتار مساحت دارد و این شهرک‌ها مزیت خوبی برای فعالیت صنعتی دارد.

فلاح‌جلودار با اعلام اینکه با توجه به شرایط خوب آب و هوایی این استان می‌تواند نقش بی‌بدیلی در امنیت غذایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از یک‌میلیارد تومان در چند صنایع بزرگ سیمان، فولاد، کاغذ و فرآورده‌های لبنی سرمایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه با صدور 713  فقره پروانه بهره‌برداری برای کارخانه‌های نیمه‌تمام با ارزش 2 هزار و 100 میلیارد تومان بهره‌برداری انجام شد، بیان کرد: در بخش کشاورزی با میزان یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و در 10 ماه گذشته نیز بیش از 411 میلیارد تومان به  984 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت اهدا شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور موضوع اشتغال است، گفت: در طول سه سال و نیم گذشته بیش از 100هزار شغل تولید و دو درصد بیکاری کاهش یافت.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 هزار جویای کار فارغ‌التحصیل داریم، تصریح کرد: دانشگاه‌ها پیشرو توسعه هستند، برگزاری چنین همایش‎هایی که تبادل اطلاعات را به همراه دارد، می‌تواند نقش مهمی در رسیدگی به مشکلات داشته باشد.

فلاح‌جلودار با بیان اینکه امروز در حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی که سرعت اشتغال را افزایش دهد، نیاز به توجه داریم، اظهار کرد: گرچه در این مدت تلاش زیادی شد و با همکاری دانشگاه‌های استان اقدامات خوبی انجام شد اما با توجه به اینکه 20 درصد فارغ التحصیلان استان ما در حوزه آی تی هستند امیدواریم خیل زیادی از دانش‌آموختگان جویای کار در این حوزه‌ها مشغول شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش ۲ درصدی بیکاری و ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در مازندران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..