تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برخورد سلیقه‌ای در اخذ مالیات ارزش افزوده در مازندران/ مسؤولان به اظهارنامه مالیاتی توجهی ندارند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مهدی معلمی در گفت‌وگو با بلاغ، مالیات ارزش افزوده را ضربه بدی بر پیکره فعالان صنعت طلا و جواهر کشور دانست و اظهار کرد: مردم نمی‌دانند که مابه‌التفاوت ارزش افزوده از آنان ستانده می‌شود و این مردم هستند که کالا را باید گران‌تر بخرند.


وی با اشاره به پخش یک برنامه تلوزیونی، افزود: در این برنامه از مردم پرسیده شد که آیا از طلا و جواهر باید مالیات ارزش افزوده دریافت شود که پاسخ آنان مثبت بود.

نائب رئیس اتحادیه طلا، جواهر ساری تصریح کرد: مردم آگاه به این نیستند که مالیات ارزش افزوده طلا از خود آنان دریافت می‌شود، به طوری که طلافروش از یک گرم طلای فروخته شده علاوه بر 7 درصد سود مجبور است 9 درصد مالیات ارزش افزوده را نیز به آن اضافه کند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه ارزش افزوده به طلا و جواهرات تعلق نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: ما به دنبال حل این مشکل هستیم و تا به الان نیز با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی مسؤولان و شخص فرماندار ساری نشست داشته‌ایم.

معلمی گفت: در نظر داریم با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز جلسه‌ای برگزار کنیم تا از طریق قانون‌گذاران این مشکل را تا حدودی حل کنیم.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی ما در مالیات ارزش افزوده برخورد سلیقه‌ای است که نسبت به تولیدکنندگان طلا و جواهر اعمال می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی،صنایع، معان و کشاورزی مازندران پرداخت ارزش افزوده را خوب دانست و بیان کرد: در کشور ما با این موضوع سلیقه‌ای برخورد می‌شود و موجب شده که ضربه‌های سنگینی به فعالان این عرصه وارد شود.

معلمی اضافه کرد: زمانی که امسال طلافروش با سال گذشته آن فرق دارد و مقدار فروش او کاهش یافته، انتظار می‌رود که کاسب را درک کنند اما در مالیات ارزش افزوده فروش روزانه را مدنظر می‌گیرند و مبلغی را به عنوان پرداختی اعلام می‌کنند که بیشتر از فروش سالانه ما است.

وی گفت: اداره‌های مالیات و امور اقتصادی استان هیچ توجهی به اظهارنامه مالیاتی ندارند و بر اساس نتایجی که خودشان به آن رسیده‌اند به اعمال مالیات ارزش افزوده اقدام می‌کنند.

مشاور اقتصادی فرمانداری ساری ادامه این روند را موجب ورشکستگی و تعطیلی صنعت طلا و جواهر استان دانست و تاکید کرد: هر روز شاهد تعطیل شدن واحدهای صنفی طلا و جواهر هستیم چون دیگر قادر نیستند مبالغ سنگین مالیات ارزش افزوده را پرداخت کنند.

معلمی با بیان اینکه چرا کسی صدای ما را نمی‌شنود، اظهار کرد: با ما طوری برخورد می‌شود که گویی می‌خواهند این صنعت را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: صنعت طلا و جواهر به خاطر سیاست‌های نادرست در پیش گرفته مالیات ارزش افزوده در حال نابودی است.

عضو اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه از تولید تا مصرف طلا و جواهر پنج حلقه دخیل هستند، تاکید کرد: از چهار حلقه تولیدی مالیات ارزش افزوده دریافت می‌شود که نهایتا همه را مصرف‌کننده باید پرداخت کند.

معلمی در پاسخ به این پرسش که آیا تا به الان با مسؤولان اداره کل اقتصاد دارایی مازندران جلسه‌ای داشته‌اید تا در این خصوص مشکلات را بیان کنید، اظهار کرد: با برخی از مسؤولان این نهاد دولتی جلسه‌ای برگزار کرده‌ایم اما شاهد رفتار قهری از آنها بودیم.

وی گفت: مسؤول پاسخگو رفتار تندی با اعضای جلسه داشت و مدام می‌گفت که ما از سرمایه و اموال شما خبر داریم.

این فعال اقتصادی تاکید کرد: اموال و سرمایه یک طلا فروش چه ربطی به مشکل پیش روی او دارد، آیا صرف داشتن سرمایه نشان از توان پرداختی میلیون‌ها تومان وجه غیرمنطقی است؟

معلمی در پایان تولیدکنندگان صنعت طلا و جواهر را به دنبال تعامل با دولت معرفی کرد و گفت: ما به دنبال تعامل دوطرفه هستیم اما کسی گوشش به این ماجرا بدهکار نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برخورد سلیقه‌ای در اخذ مالیات ارزش افزوده در مازندران/ مسؤولان به اظهارنامه مالیاتی توجهی ندارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..