تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظارت بر سلامت روان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی

منصو‌ره کریم‌زاده رییس ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: بحث سلامت روان دانشجویان جدید الور‌ود و عملکرد مراکز مشاوره از اولویت‌های ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی است و در این زمینه ارزیابی‌های خوبی داشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: مراکز ادارات مشاوره تهران در دانشگاه‌های علوم پزشکی در بحث پیشگیری، مداخله و درمان همانند مراکز مشاوره فعالیت‌های خاصی را دارند که برای بحث ساختار، تربیت نیروی انسانی و سایر موارد تصمیماتی با حضور شورای برنامه‌ریزی معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی و روسای ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه تهران داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: بررسی مسائل و مشکلات ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و همچنین بررسی فرآیند سلامت روان دانشجویان جدید الورود با آزمون CAQ مورد بحث و بررسی متولیان سلامت روان قرار دارد و این آزمون نگاه جامعی به سلامت روان دارد.

کریم‌زاده گفت: اجرای طرح پایش سلامت روان و چالش‌های آن به وسیله CAQ تحت عنوان اجرای CAQ و بازنگری این تجربه توسط فرشاد بهاری رییس اداره پایش و سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت ارائه شده و به این نتیجه رسیدیم که این آزمون نگاه جامع سلامت محور دارد و برای تمامی دانشجویان جدید الور‌ود دانشگاه‌های علوم پزشکی به کار گرفته می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: سامانه بوستان، وب سایت مراکز مشاوره، سامانه مفتاح از درگاه‌هایی هستند که دانشجویان با ورود به آن می توانند آزمون سلامت روان را انجام دهند و به سامانه وزارت‌خانه وصل و آزمون آنها تحلیل شود.

کریم‌زاده اظهار داشت: با توجه به نگاه جامع سلامت محور این آزمون متخصصان حوزه سلامت روان در صدد هستند تا شاهد مشارکت حداکثری دانشجویان به این پرسشنامه آنلاین باشند و ارائه راهکا‌ر تشویق جهت حضور دانشجو از مواردی‌ است که مورد بحث و بررسی ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران است.

وی تصریح کرد: چگونگی عملیاتی کردن ساختار ادارات مشاوره، افزایش همکاری بین ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران که هفت دانشگاه هستند، اهمیت توجه به خدمات پیشگیرانه در معاونت‌ها و ادارات، ارزیابی فرآیندهای پایش سلامت روان دانشجویان، افزایش خدمات و همکاری‌های بین بخشی در معاونت‌های دانشگاه و بهبود جایگاه ادارات مشاوره در دانشگاه‌ها از جمله مواردی بود که با رییس اداره پایش و سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

کریم‌زاده در پایان گفت: سلامت روان از موضوعات اساسی دانشجویان دانشگاه‌ها است و امیدواریم با بکارگیری ابزارهای جامع و سلامت محور بتوانیم در تحقق این موضوع مهم گام اساسی برداریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظارت بر سلامت روان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..