تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صدور مرحله نخست محموله صادراتی دامی موقوفات ملک به ترکمنستان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا قاسمی مدیر‌عامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی گفت: این برای نخستین بار است که سازمانی در آستان قدس رضوی اقدام به صادرات دام زنده می‎کند.

وی افزود: بر اساس قرارداد منعقد شده میان این سازمان و شرکت ترکمنستانی از ولایت ماری، قرار است ۲۵۰ راس دام از واحدهای دامپروری سازمان موقوفات ملک طی دو فاز به این کشور صادر شود.

مدیر‌عامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی گفت: محموله حاضر شامل گاوهای اصیل شیری نژاد هلشتاین و ۱۰۰ راس تلیسه آبستن و ۱۰۰ راس گاو نر اصلاح نژادی ریجستر است.

قاسمی با اشاره به اهداف سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی از صادارت دام زنده، افزود: واحدهای دامپروری سازمان به لحاظ علمی و کارایی ژنتیکی به حدی پیشرفت کرده‎اند که کشورهای خارجی به جای خرید از اروپا، به این نهاد روی آورده‎اند.

وی مجموعه‎های دامپروری آستان قدس رضوی را پیش‎رو در زمینه اصلاح نژاد دام در کشور دانست و افزود: طبق بررسی‎های صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کشور، دام‎های این سازمان جزو بهترین‎‌ها به لحاظ ترکیب گله، ژنتیک و بهره‎وری تولید است.

مدیر‌عامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی گفت: امید است با تلاش همکاران و راهنمایی‎های تولیت محترم آستان قدس رضوی، بتوانیم خدماتی در راستای اعتلای بیش از پیش اهداف سازمان ارائه کنیم.

قاسمی با اشاره به وجود ۲ واحد گاوداری شیری و یک واحد گاوداری پرواری در سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی، گفت: واحدهای گاوداری شیری، ۳ هزار و ۳۴۱ راس دام دارد که از این میان هزار و ۳۰۷ راس دام دوشا است.

وی افزود: علاوه بر این، ۷۰۰ راس گوساله نر پرواری نیز در واحد دامپروری سنگ بست وجود دارد.

مدیر‌عامل سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی بیان اینکه روزانه ۵۰ تن شیر در واحدهای گاوداری شیری این سازمان تولید می‎شود، افزود: بدین ترتیب، مقدار شیر تولید شده به ازای هر راس دام شیری، حدود ۳۸ کیلوگرم است.

انتهای پیام//ف. ج.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صدور مرحله نخست محموله صادراتی دامی موقوفات ملک به ترکمنستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..