تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراسم معنوی اعتکاف در 12 مسجد زنجان برگزار می شود

ساعت: 13:58 منتشر شده در مورخ: 1395/12/04 شناسه خبر: 1044834

مراسم معنوی اعتکاف در 12 مسجد زنجان از 21 الی 24 فروردین ماه سال جدید برگزار و معتکفین به راز و نیاز با خدا می پردازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل با قر نجفی در گفت و گو با مهرزنجان، افزود: جلسه هماهنگی اعتکاف شهرستان زنجان شامگاه دوشنبه برگزار و در این جلسه مساجد برای اعتکاف برادران وخواهران تعیین شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد اعتکاف برادران شهرستان زنجان در 4 مسجد به ترتیب در مسجد جامع زنجان، مسجد ولیعصر(عج)، مسجد چهل ستون و مسجد اسحاق میرزا برگزار شود.

نجفی ادامه داد: همچنین در این مراسم مقرر شد اعتکاف خواهران در مسجد قبا شهرک کارمندان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) پایین کوه، مسجد امام علی(ع) آزادگان، مسجد امام سجاد(ع) زیبا شهر، مسجد امام باقر(ع) اراضی پایین کوه، مسجد چهارده معصوم(ع) اسلام آباد، مسجد امام صادق(ع) انصاریه و مسجدالنبی(ص) هنرستان برگزار شود.

وی ادامه داد: اعتکاف برادران و خواهران در شهرستان زنجان جمعا در دوازده مسجد برگزار می شود که چهار مسجد مخصوص برادران و هشت مسجد برای اعتکاف خواهران در نظر گرفته شده است.

نجفی گفت: اعتکاف سال 1396 از تاریخ 21 فروردین ماه الی 24 فروردین ماه در مساجد زنجان و شهرستان های زنجان برگزار می شود.

اعتکاف، از نظر لغوی مصدر باب افتعال از «عکف» است، که به معنی درنگ کردن و ادامه دادن است. در دین اسلام، منظور از اعتکاف آن است که شخص به منظور عبادت در مسجد متوقف شود. اعتکاف کردن در صورت نذر بر شخص واجب می‌گردد.

اعتکاف بر دو نوع است. اعتکاف واجب که در این صورت شخص باید حتماً روزه‌دار باشد. البته روزه داشتن شرط لازم هر اعتکافی است. اعتکاف مستحب آن است که فرد بدون نذر یا عهد و قسم خود اقدام به این عمل بکند که در این صورت اگر تا سحر روز سوم در اعتکاف باشد، ادامه دادن آن تا آخر روز سوم واجب است و در صورت ترک آن، بر شخص واجب است که بعداً به جای آن معتکف شود.

مهم‌ترین ایام برای اعتکاف روزهای سپید (ایام البیض) (یعنی روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم رجب) و یا ده روز آخر ماه رمضان است. البته فضیلت رمضان بیشتر است. اما باید دانست که اعتکاف زمان اختصاصی ندارد و در هر زمانی می‌توان این عمل مستحبی را انجام داد و اوقات ذکر شده فقط زمان‌هایی است که فضیلت آن بیشتر است. تنها باید توجه داشت که اعتکاف ما در دو روزی که روزه در آن حرام است (عید فطر و عید قربان) قرار نگیرد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراسم معنوی اعتکاف در 12 مسجد زنجان برگزار می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..