تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آزمایش مجدد نمونه های دوپینگ درالمپیک سوچی تا پنج سال دیگر ادامه می یابد

به گزارش ایرنا از رویترز، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد: کمیته بین المللی المپیک (آی او سی) هزاران نمونه ورزشکاران مربوط به بازی های المپیک تابستانی 2008 پکن ، 2012 لندن و نیز بازیهای زمستانی 2010 ونکوور و 2014 سوچی را برای شناسایی متخلفان دوباره آزمایش می کند.
تاکنون دوپینگ بیش از 100 ورزشکار شرکت کننده در المپیک پکن و لندن مثبت اعلام شده و چندین ورزشکار نیز مدالهای خود را از دست داده اند.
علاوه بر این، 28 ورزشکار روس که در بازی های سوچی شرکت کردند، به علت احتمال دستکاری در نمونه های آزمایش خود در بازی های سوچی با اقدامات انضباطی روبرو می شوند.
آی او سی در ماه دسامبر اعلام کرد که شواهدی دال بر دستکاری در یک یا چند نمونه آزمایش ورزشکاران در المپیک سوچی وجود دارد. ‌
این موضوع در حالی اعلام می شود که گزارش مکلارن حقوقدان کانادایی و رئیس کمیسیون مستقل تحقیقات «سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ» در باره دوپینگ روسیه اواخر سال گذشته میلادی منتشر شد.
براساس این گزارش، بیش از هزار ورزشکار روس در بیش از 30 رشته ورزشی در پنهان کاری دوپینگ در مدت پنج سال دست داشته اند.
سخنگوی او آی سی روز سه شنبه گفت: کمیته بین المللی المپیک برنامه ای را برای آزمایش مجدد تمام نمونه های نگهداری شده از المپیک سوچی، ونکوور و لندن در دست اجرا دارد.
وی گفت:‌ آزمایش دوباره نمونه ورزشکاران رشته ها و کشورهای مختلف شرکت کننده در المپیک سوچی تا سال 2022 ادامه خواهد داشت.
وی افزود:‌ ما چارچوب زمانی خاصی نداریم. آی او سی مورد به مورد پیش می رود.
آی او سی نمونه های آزمایش ورزشکاران بازیهای گذشته را برای یک دهه نگهداری می کند تا با استفاده از روشهای جدیدتر یا کشف موادی که پیشتر برای ماموران ناشناخته بوده، آزمایش کند.
گزارش مکلارن در باره دوپینگ دولت روسیه در سال های گذشته از جمله بازی های سوچی باعث شد کمیته بین المللی المپیک به تحقیق در این باره بپردازد و نمونه های ورزشکاران را مجددا آزمایش کند.
تعدادی از ورزشکاران روس سال گذشته از شرکت در بازی های المپیک ریودوژانیرو محروم شدند؛ در حالی که هنوز در باره حضور یا عدم حضور آنها در بازی های زمستانی 2018 پیونگ چانگ کره جنوبی تصمیمی گرفته نشده است.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام @irnavarzesh همراه شوید.
ورزشی**1210**1584
مترجم - زهرا کورهلی*انتشاردهنده-مولوی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آزمایش مجدد نمونه های دوپینگ درالمپیک سوچی تا پنج سال دیگر ادامه می یابد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..