تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روحانیت به عنوان مرجع می تواند مردم را در برابر هجمه های فرهنگی و دینی محافظت کند

به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی در نشست شوراهای روحانیت و افتااستان کردستان در سنندج افزود: هر روز گروه و فرقه جدیدی در جامعه به وجود می آید که تلاش می کنند جوانان را به انحراف بکشانند و در جهت خشونت و افراط گری عمل کنند.
وی با بیان اینکه صدها شبکه تلویزیونی به صورت شبانه روزی علیه اسلام تبلیغ می کنند اظهار کرد: ابزار و تکنولوژی جدید به این هجمه دامن زده و برخی به نام اسلام علیه وحدت اسلامی فعالیت می کنند که باید هوشیار باشیم.
وی ضمن بیان اینکه کسی تصور نمی کرد یک جریان فکری دینی نظام شاهنشاهی را در ایران نابود کند اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جهان سلطه احساس خطر کرد و به همین دلیل، دشمنی ها را علیه انقلاب آغاز کرد.
استاندار کردستان ادامه داد: از ابتدای انقلاب، به دلیل اینکه یک نظام ضد استبداد و استعمار با بنیه دینی روی کار آمد، دنیای سلطه را به چالش کشاند.
به گفته زاهدی، نظامی که فکر و اندیشه پشت آن است، مرز نمی شناسد و می تواند هر جای دنیا را زیر پوشش خود قرار دهد که همین عامل باعث نگرانی و دشمنی کشورهای استعمارگر شده است.
وی به فواید برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت: نزدیکی دل ها و شور و مشورت درباره حل مسائل و مشکلات مردم از جمله آثار چنین نشست هایی است و مهمتر از آن، تاثیر مستقیمی است که بر کردار و اندیشه مردم خواهد داشت.
استاندار کردستان با بیان اینکه دنیای عجیبی داریم و سرعت تحولات بسیار بالا است افزود: نیاز است روحانیان در مقابل این تحولات سریع دنیا، به روز و پاسخگوی نیازهای فکری در حوزه فکر و عمل دینی مردم باشند.
زاهدی با بیان اینکه شبه های زیادی در اعتقادات دینی مردم وارد شده است که باید پاسخ داده شود افزود: مردم برای زندگی روزمره خود به احکام و فتاوای دینی نیاز دارند و نیازمند کمک علمای دینی هستند.
نشست شوراهای روحانیت و افتاء کردستان با حضور دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور به مدت 2 روز در سنندج برگزار می شود.
امروز در این نشست، شورای عالی افتاء استان کردستان با 14 نفر عضو برای اولین بار کار خود را آغاز کرد.
هدف از تشکیل این شورا، مشاوره و حل مسائل و مشکلات فقهی و شرعی مردم در استان است.
هم اکنون شورای روحانیت و افتا در شهرستان های سنندج، سقز و مریوان هفت نفر و در دیگر شهرستان ها پنج نفر عضو دارد.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روحانیت به عنوان مرجع می تواند مردم را در برابر هجمه های فرهنگی و دینی محافظت کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..